الکتائب با حزب الله همراه شد/ازسعودی عذرخواهی نمی کنیم

الکتائب با حزب الله همراه شد/ازسعودی عذرخواهی نمی کنیم
شنبه 15 اسفند 1394 - 22:08

العالم - به دنبال تشدید فشار سعودی بر لبنان، و مخالفت حزب الله با عذرخواهی لبنان از سعودی، وزراء "حزب الکتائب" لبنان اعلام کردند که این حزب نیز مانند حزب الله، با عذرخواهی از سعودی مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، به نقل از روزنامه "الجمهوریه" لبنان، "الان حکیم" وزیر اقتصاد و دارایی این کشور در جلسه امروز شنبه هیات وزیران لبنان، گفت: ترس از طرح و برنامه های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کافی است، این ترس به اقتصاد لبنان آسیب می رساند، ما اشتباهی نکرده ایم که از کسی عذرخواهی کنیم.

"سجعان قزی" وزیر کار لبنان نیز به صورت غیر مستقیم عذرخواهی از سعودی را رد کرد و در عین حال عربستان را کشور دوست که کمک هایی به لبنان کرده است، توصیف کرد و گفت: اما سعودی باید با بردباری با ما برخورد کند.

محمد فنیش وزیر مشاور دولت لبنان نیز قبل از ورود به جلسه وزیران پرسید: علت فشار سعودی بر لبنان را نمی دانیم، آیا عذرخواهی، سعودی را از تنگنای یمن خارج می کند؟

با موضع گیری اخیر لبنان دربرابر سعودی و فقدان پایبندی وزارت خارجه این کشور به آنچه سعودی و متحدانش آن را اجماع عربی(دربرابر ایران) نامیدند، فشارهای سعودی و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر لبنان شدت یافت و این کشورها از اتباع  خود خواستند لبنان را ترک کنند و به این کشور سفر نکنند.

213-9

پربیننده ترین خبرها