درخواست بازجویی قرون وسطایی از عرب‌های کِنِست

درخواست بازجویی قرون وسطایی از عرب‌های کِنِست
سه شنبه 18 اسفند 1394 - 15:52

یک وزیر صهیونیست بازجویی قرون وسطایی از نمایندگان عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به منظور مشخصِ شدن موضعِ آنان در قبالِ تروریست خوانده شدن حزب الله توسط شورای همکاری خلیج فارس، خواستار شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسرائیل کاتس" وزیر مسکن رژیم صهیونیستی، از کمیسیونِ رفتار پارلمانی خواست با سنجش نمایندگانِ عربِ کنست، مشخص کند که این نمایندگان در قبال تصمیم شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تروریست شمردن حزب الله لبنان، چه رویکردی دارند.

به گفتۀ رادیو سراسری رژیم صهیونیستی، کاتس، با مطرح کردن این درخواست، نمایندگانِ عرب کنست را به "فعالیت ضد منافع اسرائیل" متهم کرد.

کاتس با انتشار بیانیه ای "ایمن عوده" و "جمال زحالقه" دو نمایندۀ عرب کنست را خائن به اسرائیل قلمداد کرد و تبعید آن ها را از فلسطین اشغالی خواستار شد.

"اویگدور لیبرمن" رئیس حزب "اسرائیل خانۀ ما" نیز گفت: فهرستِ مشترکی که نمایندگان عربِ کنست را در بر می گیرد، نه تنها نمایندۀ تندروهای عربِ ساکن اسرائیل است، بلکه نمایندۀ تندروهای عرب، در سراسر جهان عرب است.

این در حالی است که ایمن عوده، رئیس فهرست مشترک عربی در کنست، از هرگونه اظهارنظر در خصوص حزب الله و مسایل مطرح شده در این باره خودداری کرده است.

پیش از این، حزب کمونیست و جبهه دموکراتیکِ صلاح و برابری در فلسطین؛ با صدور دو بیانیه جداگانه، تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و وزرای خارجه عرب را برای درج نام حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی، محکوم کردند و این تصمیم را اقدامی در خدمتِ رژیم اشغالگر ارزیابی کردند که به ادامه اشغال اراضی عربی توسط این رژیم منجر می شود.

7- 205 ـ 211

پربیننده ترین خبرها