ابراز ندامت تروریست‌های بوسنی از پیوستن به داعش

ابراز ندامت تروریست‌های بوسنی از پیوستن به داعش
سه شنبه 18 اسفند 1394 - 21:47

برخی از تروریست‌های بوسنیایی که به داعش پیوسته بودند، از پیوستن به این گروه تروریستی ابراز ندامت کرده و خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادستانی رسیدگی به قضایای تروریستی دربوسنی اعلام کرد که به علت شرایطی غیرقابل تحمل، برخی از اتباع این کشور در سوریه و عراق با آژانس ها و مراکز امنیتی در بوسنی تماس گرفته و تصمیم خود را برای بازگشت به کشورشان اعلام کرده اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل ازمنبع یاد شده گزارش داد که تروریست های بوسنیایی آماده اقرار به گناه خود و تحمل مجازات حبس در کشورشان هستند.

براساس این گزارش، دادستانی کل بوسنی از توافق امضا شده با تروریست بازداشت شده در سپتامبر 2014 به نام " امین هدزیچ " (24 ساله) تمجید کرد.

وی قبل از محاکمه، به تشکیل گروه تروریستی و پیوستن به شبکه های وابسته به داعش درعراق و سوریه اقرار کرده و مجازات حبس به مدت دوازده ماه را پذیرفت.

دادستانی کل بوسنی تعداد اتباع بوسنیایی درعراق و سوریه را که مایل به بازگشت به کشورشان هستند، اعلام نکرد.

بوسنی درسال 2014 قانون جدیدی را وضع کرد که براساس آن تروریست ها تا 20 سال به حبس محکوم می شوند.

"بوريس جروبيسيچ" سخنگوی دادستانی بوسنی گفت: به ده ها نفر اتهامات مربوط به وابستگی یا پیوستن به یگان های شبه نظامی خارجی وارد شده است.

روزنامه های بوسنی به نقل از مسئولان محلی نوشتند: تعداد بوسنیایی هایی که برای پیوستن به گروه های تروریستی به همراه خانواده های خود به عراق یا سوریه رفته اند، بین 230 تا 330 نفر تخمین زده شده است و دست کم 26 نفر از آنان کشته شده و حدود 50 نفر از آنان به کشورشان بازگشته اند.

"دراگان میکتیچ" وزیر امنیت بوسنی اخیراً اعلام کرد که دولت بوسنی از طریق اینترپل، حکم های بازداشت 67 مظنون تروریستی را صادر کرده است.

7- 215 ـ 211

پربیننده ترین خبرها