داعش در لیبی سازمان ملل را نگران کرد

داعش در لیبی سازمان ملل را نگران کرد
جمعه 21 اسفند 1394 - 08:01

سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که گروه تروریستی داعش سلطه خود در لیبی را گسترش داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد آمده است: گروه داعش به صورت واضح کنترل خود در لیبی را گسترش داده است و همین امر در افزایش درخواست تجهیزات نظامی دخیل بوده است.
در این گزارش آمده است: داعش توانسته است که در شهر سرت به عنوان یکی از بارزترین نقاط تمرکز خود در لیبی گروههای به حاشیه رانده شده از زمان سرنگونی معمر قذافی رهبر لیبی را جذب کند.
این گزارش افزود: رشد حضور گروه داعش در لیبی در سال 2015 میلادی مهم بود و این گروه هم اکنون مهمترین عنصر سیاسی و نظامی در منطقه است و توانسته است که توانمندی و قدرت خود را با جذب جنگجویان محلی و خارجی در شهرهای طرابلس و صبراته بالا ببرد.
براساس این گزارش، گروه داعش هم اکنون درآمدهای مستقیمی از استخراج نفت در لیبی به دست نمی آورد اما حملاتش به تاسیسات نفتی زیان زیادی به ثبات اقتصادی لیبی وارد کرده است.
این کارشناسان تاکید کرد: تا زمان تشکیل دولت وفاق ملی در لیبی، خطر قبضه تجهیزات نظامی و استفاده نادرست از آن همچنان بسیار بالا است.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

6-8

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها