درخواست عزل وزیرمصری به دلیل توهین به پیامبر(ص)+فیلم

يکشنبه 23 اسفند 1394 - 14:32

العالم - توهین احمد الزند وزیر دادگستری مصر به پیامبر اسلام (ص) اعتراض های گسترده ای را به همراه داشت و معترضان خواهان عزل وی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از تارنمای " القدس العربی " احمد الزند روز جمعه در برنامه ای تلویزیونی گفت: من هر کسی را که علیه دولتی اقدامی کند، زندانی می کنم. اگر جای اینها (خبرنگاران) زندان نیست ، پس کجاست؟ من هر کسی را که علیه دولت اقدامی بکند حتی اگر پیامبر اسلام باشد، زندانی می کنم. 
الزند که ازدیبهشت ماه امسال به سمت وزیر دادگستری مصر منصوب شد برای فرونشاندن اعتراض های ناشی از اظهارات توهین آمیزش اعلام کرد که امروز یکشنبه در برنامه ای تلویزیونی به تشریح و توضیح اظهارات روز جمعه گذشته اش خواهد پرداخت.
" نبیه الوحش " یکی از وکلای مصر که از الزند به دستگاه قضائی شکایت کرده است، در کنفرانسی خبری گفت : الزند در اظهارات خود هم تهدید به قتل 10 هزار نفر از نیروهای اخوان المسلمین کرده و هم به پیامبر اسلام (ص) توهین روا داشت و باید فوراً عزل شود زیرا سوگند قانون اساسی را نقض کرده است. 
حاتم عزام یکی از فعالان سیاسی مصر نیز اعلام کرد : ما در زمانی به سر می بریم که گفته های غیرمنطقی می شنویم.
عزام در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آناتولی گفت: اظهارات الزند وقیحانه و بی شرمانه است و توهین به همه پیامبران الهی محسوب می شود. الزند از زندانی کردن پیامبر حرف می زند ولی جرأت ندارد دهان خود را به گفتن کلمه ای درباره زندانی کردن عبدالفتاح السیاسی (رئیس جمهوری مصر ) بازکند. 
قطب العربی معاون سابق دبیر کل شورای عالی رسانه های مصر نیز اعلام کرد: تمایل الزند به زندانی کردن برخی خبرنگاران که تخلفات و فساد وی را فاش کرده اند، بیانگر دشمنی وی با رسانه ها است و البته الزند به دشمنی با رسانه ها معروف و مشهور است.
العربی گفت: دشمنی و کینه ورزی الزند با رسانه ها مغایر با قانون اساسی است زیرا طبق قانون اساسی؛ هیچ خبرنگاری به علت افشای واقعیت ها نباید زندانی شود.
حازم حسنی استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره نیز خواستار محاکمه الزند شد و گفت: الزند هنگام تهدید خبرنگاران چرا باید از پیامبر اسلام (ص) نام ببرد.

214-9

پربیننده ترین خبرها