جنگ لفظی دو مقام کردستان در همایش سلیمانیه

جنگ لفظی دو مقام کردستان در همایش سلیمانیه
چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 23:20

بحث بر سر قانون ریاست اقلیم کردستان عراق، به درگیری لفظی میان نخست وزیر حکومت کردستان و رییس پارلمان این منطقه منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحث بر سر قانون ریاست اقلیم کردستان عراق در "همایش سلیمانیه" در دانشگاه آمریکایی این شهر، به درگیری لفظی میان "نیچروان بارزانی" نخست وزیر کردستان عراق و "یوسف محمد" رییس پارلمان این منطقه انجامید.

پایگاه اینترنتی تلویزیون کردی "ان آر تی" گزارش داد، بارزانی در این همایش گفت: علاقه یک طرف به شکستن هیبت طرف مقابل و تحمیل اراده اش باعث ایجاد گره در کردستان و بد شدن اوضاع آن شده است.

وی افزود، با وجود تمام تلاش ها برای حل مساله ریاست کردستان، برخی تلاش کردند جایگاه رییسی را تضعیف کنند که در جبهه های نبرد بوده است، آنان به جای حل مشکلات پارلمان را به مرکزی برای به چالش کشیدن طرف مقابل در این مرحله حساس نمودند که باعث ایجاد بی اعتمادی شهروندان به نهادهای قانونی شد. 

در ادامه یوسف محمد با ناخشنودی خطاب به "برهم صالح" (نخست وزیر پیشین کردستان و عضو حزب اتحاد میهنی کردستان) گفت که نخست وزیر نباید به این شکل درباره عملکرد پارلمان سخن بگوید.

پس از پایان سخنان بارزانی، برهم به وی گفت که نباید درباره عملکرد پارلمان به این شکل سخن می گفت.

وی تاکید کرد: وضع سیاسی در کردستان نباید اینگونه ادامه یابد و مشکلات باید به شکل ریشه ای حل شود؛ لذا از بارزانی، یوسف محمد و نمایندگان طرف های سیاسی می خواهم در زمینه فعال ساز پارلمان و نهادهای قانونی این منطقه شتاب کنند تا از طریق آن مشکلات را حل نماییم.

در همین حال، جدال لفظی تندی بین یوسف محمد و بارزانی در گرفت، اما خبرنگار تلویزیون ان آر تی مدعی شد که نتوانسته محتوای گفته های آن دو را بشنود.

همایش سلیمانیه توسط آکادمی منطقه ای و پژوهشی بین المللی دانشگاه آمریکایی در روزهای 16 و 17 مارس 2016 (26 و 27 اسفند 1394) برگزار شده است. شماری از شخصیت های سیاسی عراق، کردستان و جهان در این همایش شرکت دارند.
همایش مزبور اسفند هر سال برگزار می شود. اولین همایش در روز 12 مارس 2013 (22 اسفند 91) با نام "تغییرات ژئوپولتیک خاورمیانه" برگزار شده بود.  

7- 206

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها