در آخرین لحظات صورت گرفت؛

اعتراف جان کری به نسل‌کشی و جنایات داعش

اعتراف جان کری به نسل‌کشی و جنایات داعش
جمعه 28 اسفند 1394 - 10:41

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا سرانجام سخنانی درباره جرایم و جنایات داعش به زبان آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از زمان سیطره داعش بر شهر موصل عراق نزدیک به 2 سال می گذرد ولی دولت واشنگتن در این مدت جرایم و جنایاتی را که این گروه تروریستی در حق اقلیت های دینی و قومی مرتکب شده، کشتار جمعی توصیف نکرده بود؛ اما جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین روز مهلت کنگره آمریکا، پس از مکث و تردید، سخنانی درباره اینکه آیا دولت متبوعش جرایم و جنایات داعشی ها را جنایات ضد بشری محسوب می کند یا نَه؛ به زبان آورد.    
جان کری سرانجام اعتراف کرد که داعش، عامل کشتار جمعی و نسل کشی گروه هایی همچون ایزدی ها، مسیحیان و شیعیانی است که در مناطق تحت کنترل این گروه زندگی می کنند. داعش با رفتار و گفتار و افکارش نشان می دهد که دارای حس و خوی کشتار است. داعش عامل جنایات ضد بشری و پاکسازی نژادی این گروه ها و در برخی موارد گروه مسلمانان سُنی نیز است.
نمایندگان کنگره روز دوشنبه گذشته به طرح کشتار جمعی خواندن جرایم و جنایات داعش در سوریه و عراق رأی دادند، ولی وزارت خارجه آمریکا پیش از سخنان اخیر جان کری اعلام کرده بود که کری برای اعلام دیدگاه دولت واشنگتن درباره جرایم و جنایات داعش همچنان به دنبال جمع کردن دلیل و مدرک است و نمی تواند در زمان خاصی اظهار نظر کند.    
این در حالیست که پارلمان اروپا اوایل ماه فوریه گذشته جرایم و جنایات داعش را کشتار جمعی خوانده و از جامعه جهانی خواسته بود که برای جلوگیری از کشتار اقلیت های دینی و قومی در عراق و سوریه به دست این گروه تروریستی و تکفیری، تدابیر فوری بیندیشد.
یکی از جنایات فجیع داعش کشتار حدود هزار و 700 دانشجوی افسری در پایگاه هوایی اسپایکر در شمال عراق است.
طبق اعلام شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ؛ داعش در حق اقلیت ایزدی عراق نیز مرتکب کشتار جمعی شده است.
سازمان ملل همچنین اعلام می کند که داعش 13 نوجوان عراقی را فقط به علت تماشای مسابقه فوتبال اعدام کرده است.
کارشناسان سازمان ملل نیز از استفاده داعش از گاز کلر برای کشتن نیروهای ارتش عراق در استان الانبار خبر داده اند، در حالی که استفاده از این گاز شیمیایی در سطح جهان ممنوع است.
 

7- 214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها