انفجارهای بروکسل؛ زنگ خطری برای واشنگتن

انفجارهای بروکسل؛ زنگ خطری برای واشنگتن
پنج‌شنبه 5 فروردين 1395 - 13:04

در حالی که رئیس جمهور آمریکا برآمادگی کشورش جهت کمک به بلژیک در انجام تحقیقات درباره حملات تروریستس تاکید کرده، واشنگتن برای مقابله با هرگونه حمله مشابه آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آمریکا با پیش بینی وقوع هرگونه حمله، تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرد و وزرات خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی هشدار داد تا از سفر به اروپا به دلیل از بین نرفتن خطر حمله خودداری کنند.

حملات اخیر بروکسل، "زنگ خطر" شمار زیادی از کشورها را برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی به صدا درآورده است. آمریکا برای احترام به  کشته های این حملات، پرچم های خود را نیمه افراشته نگاه داشته و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز کمی پیش از ترک هاوانا پایتخت کوبا این حملات را محکوم کرد و متعهد شد با تروریست ها مقابله کند و آنان را شکست دهد.

وی هم چنین بر حمایت کشورش از بلژیک و کمک برای  انجام تحقیقات تاکید کرد و گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" و اتحادیه اورپا برای همکاری با آفت تروریسم آمادگی دارند.

اوباما گفت: ما می توانیم تروریست ها و کسانی را که تهدیدی برای سلامت و امنیت مردم در سراسر دنیا هستند، شکست دهیم و این حوادث تاکیدی بر ضرورت اتحاد همه دنیاست، ما باید صرف نظر از تابعیت، اعتقادات یا گرایش های مذهبی، برای مبارزه با تروریسم تلاش کنیم.

مقامات آمریکایی نیز برای جلوگیری از انجام هرگونه حمله در داخل این کشور، تدابیر امنیتی در مناطق مهم به ویژه فرودگاه ها و ایستگاههای حمل و نقل اتخاذ کردند.

پلیس ایالت کولورادو بخشی از ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی دنور را برای انجام تحقیقات درباره تهدیدات امنیتی احتمالی اختصاص داده اند، به گونه ای که ده باجه ثبت نام و فروش بلیط تخلیه گردید و تردد خودروها در برخی مناطق نیز متوقف شد.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای از ادامه خطر در اروپا هشدار داد و گفت: برخی گروههای تروریستی هنوز وجود دارند و برای حملات در مرحله آتی برنامه ریزی می کنند و مسابقات ورزشی و مراکز سیاحتی و جهانگردی را هدف قرار می دهند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، این هشدار تا بیستم ژوئن ادامه دارد.


7- 217

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها