دومین گروه مین‌روب و بمب‌یاب روسی در سوریه +فیلم

چهارشنبه 11 فروردين 1395 - 19:12

دومین گروه از کارشناسان خنثی‌سازی بمبِ روسیه، به منظور یاری همتایان سوری خود در مین‌زدایی از منطقۀ تاریخیِ تدمر، راهی سوریه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی آزادی شهر تاریخیِ تدمر از چنگ داعش، عملیات خنثی سازی بمب ها و مین هایی که عناصر این گروه تروریستی در این شهر به جا گذاشته اند، آغاز شد.

به نوشتۀ وبگاه شبکه "روسیا الیوم"، نخستین تیم از کارشناسان مرکز خارجیِ مین زدایی وابسته به وزارت دفاع روسیه، دیروز راهی سوریه شد و فرودگاهِ چکالوفسکی در حومۀ مسکو را با هواپیمای ترابری نظامی "ان 124" به مقصد تدمر ترک کرد. این هواپیما، علاوه بر تیم خنثی سازی بمب، روبات هایی ویژه و تجهیزاتی خاص برای مین زدایی و خنثی سازی بمب را نیز با خود به تدمر برد.

یک منبع نظامی روسی، پیش از این خاطر نشان کرده بود که حدود 100 تن از مهندسان نظامی و آموزش دهنده های سگ های مین یاب، به منظور کمک به مین زدایی در سوریه، راهی این کشور خواهند شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور، عملاً تدابیر لازم برای کمک به مین زدایی و خنثی سازی بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست های داعش در تدمر را اتخاذ کرده اند.

7- 205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها