یمنی‌ها یک سرهنگ سعودی را اسیرکردند +گزارش

دوشنبه 16 فروردين 1395 - 15:40

پس از شکسته شدن آتش‌بس اخیر میان عربستان سعودی و نیروهای یمنی، این نیروها یک سرهنگ ارتش سعودی را در داخل خاک این کشور به اسارت گرفتند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، بعد از فروپاشی آتش بسی که حدود سه هفته در مرزهای عربستان و یمن ادامه یافت، نیروهای یمنی موفق شدند شماری از افسران و سربازان سعودی از جمله سرهنگ عبدالله فهد القحطانی را در اطراف شهر الربوعه در استان عسیر عربستان به اسارت خود در آورند. 

بنابر این گزارش، شکست های پی در پی متجاوزان و مزدوران سعودی در برابر ارتش و کمیته های مردمی یمن به افزایش اختلافات میان آنان منجر شده و هرکدام آنان دیگری را مسئول این شکست ها معرفی می کنند.

در همین حال در حمله موشکی نیروهای یمنی به محل تجمع مزدوران سعودی در شهر مارب در شرق یمن 6 نفر از مزدوران سعودی از جمله یکی از سرکردگان آن کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع نظامی به شبکه العالم گفت: یگان موشکی ارتش با موشک های کاتیوشا محل تجمع مزدوران در کاخ ریاست جمهوری و اردوگاه نیروهای امنیتی ویژه و هتل عرش بلقیس را هدف قرار داد. این حمله همزمان با ورود شماری از وزیران دولت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) در شب گذشته به شهر مأرب صورت گرفت و منابع محلی گفتند که احتمالا آنها در این حمله هدف قرار گرفته اند.

یگان موشکی یمن همچنین بار دیگر با موشک بالستیک قاهر1 به محل تجمع مزدوران سعودی در اردوگاه غرق ناو استان الجوف که یکی از مهم ترین اردوگاههای مزدوران به شمار می رود، حمله کرد؛ اما هنوز تلفات این حمله گزارشی منتشر نشده است.

در استان البیضاء نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند تحرکات مزدوران را برای پیشروی به سمت منطقه الزهراء ناکام بگذارند که بر اثر آن ده ها نفر از آن ها کشته یا زخمی شدند.  

نیروهای مشترک یمنی در استان تعزهم با در اختیار گرفتن امنیت منطقه الوازعیه و تعدادی از مناطق کوهستانی راهبردی و جاده منتهی به منطقه ذوباب، به موفقیت های دیگری دست یافتند.

این تلفات و شکست ها باعث ایجاد اختلافاتی در محافل متجاوزان و مزدوران سعودی و اتهامات متقابل درباره علل شکست های پی در پی شد به طوری که برخی از گروه ها و نیروهای مزدور، فرماندهان خود را متهم می کنند که برای خلاص شدن از شرشان آنان را به نبردهای شکست خورده فرستادند، چرا که به گفته برخی از ناظران، به مشکل و باری بر دوش آن ها تبدیل شده بودند.

علاوه بر این درگیری ها و کشمکش هایی بین فرماندهان وجود دارد در خصوص این که سلاح های پیشرفته از جمله خودروهای زرهی و تانک به دست آنان نمی رسد و اتهاماتی بین طرفداران عربستان و امارات مطرح می شود تا جایی که عبدربه منصور هادی و رهبران جنوب یمن به جلوگیری از رسیدن سلاح و پول به تعز و برخی مناطق متهم می شوند. در این حال دیگران، عربستان را به حمایت از تندروها به زیان سایر طرف های دیگر متهم می کنند.

7- 214 ـ 211

پربیننده ترین خبرها