انهدام کارگاه تولید مواد منفجره داعش در حلب

انهدام کارگاه تولید مواد منفجره داعش در حلب
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 17:27

العالم - ارتش سوریه توانست کارگاه بزرگ تهیه مواد منفجره تروریست های داعش در حومه جنوبی حلب را منهدم و حمله عناصر آن به فرودگاه نظامی دیر الزور را ناکام گذارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه کارگاه بزرگ تولید مواد منفجره تروریست های داعش در داخل یک سیلوی بزرگ واقع در حومه جنوبی حلب را منهدم کرد.
مواد منفجره و تجهیزات کشف شده در این مکان نشان می دهد که از کارگاه مذکور برای تولید بمب و خمپاره استفاده می شده است.
خبرگزاری روسی "نووستی" در این باره به نقل از نیروهای دفاع ملی سوریه که در این عملیات شرکت داشتند اعلام کرد: ارتش و نیروهای دفاع ملی، این کارگاه وابسته به تروریست های داعش را محاصره کردند، اما از کارگاه تولید مواد منفجره در داخل سیلوها اطلاع نداشتند.
درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای دفاع مردمی سوریه با تروریست ها به مدت چند روز ادامه یافت تا اینکه اصابت یک خمپاره منجر به منفجر شدن انبار مواد منفجره در داخل این کارگاه وابسته به تروریست ها شد.
یگان های دفاع مردمی سوریه اعلام کردند که انفجار مذکور بسیار قوی بود و باعث شد حتی ساختمان مدیریت سیلوها نیز بر اثر آن منهدم شود. انفجار مذکور، به مثابه نقطه پایانی بر درگیری ها بود و در نتیجه آن، این موقعیت به کنترل کامل نیروهای ارتش سوریه درآمد.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه حمله تروریست های داعش از محور شرق به فرودگاه نظامی دیرالزور را ناکام گذاشتند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این باره به نقل از یک منبع میدانی نوشت: یگان های ارتش در فرودگاه دیر الزور، دو خودروی بمب گذاری شده توسط تروریست های داعش را متهدم کردند. این دو خودروی بمب گذاری شده از طرف روستاهای "الجفره" و "المریعیه" واقع در حومه شرقی دیرالزور در تلاش برای پیشروی به سمت فرودگاه این شهر بودند.
منبع مذکور اعلام کرد: پس از انهدام این دو خودرو، درگیری های شدیدی میان طرفین درگرفت و ارتش چهار خودروی نظامی داعش را که حامل عناصر تروریستی این گروه و مقادیری سلاح و مهمات بود در روستای الجفره منهدم کرد. همچنین یک خودروی دیگر تروریست ها در شهرک صنعتی دیرالزور منهدم شد؛ علاوه بر این شماری از عناصر تروریستی داعش در عملیات ارتش سوریه در منطقه حویجه صکر واقع در شرق شهر دیرالزور، کشته شدند.
از سوی دیگر، فعالان سوری از درگیری های شدید ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی داعش در اطراف فرودگاه دیرالزور خبر دادند؛ این حملات، به دنبال حمله عناصر این گروهک تروریستی به منطقه و با منفجر کردن یک خودروی بمب گذاری شده آغاز شد.

عناصر داعش همچنین به مواضع ارتش سوریه در منطقه هتل "فرات الشام" حمله کردند؛ همچنین درگیری های خشونت باری در محله البغیلیه واقع در شمال غرب شهر دیرالزور و همچنین شهرک صنعتی آن، درگرفت.
از سوی دیگر، فعالان میدانی اعلام کردند که درگیری های شدید میان نیروهای سوری و جبهه النصره در اطراف شهرک "العیس" واقع در حومه جنوبی حلب ادامه دارد.
درگیری ها در شهرک "العیس" از بامداد دوشنبه و پس از آن آغاز شد که نیروهای سوری برای بازپس گیری این شهرک به مواضع تروریست ها در آن حمله کردند.
216 - 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها