حبس صدها نوجوان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر

حبس صدها نوجوان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر
دوشنبه 16 فروردين 1395 - 21:30

العالم - مرکز باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از 400 نوجوان فلسطینی را در زندان های خود به بند کشیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باشگاه اسیر فلسطینی  امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: چهارصد فلسطینی که سنّ آنها بین 12 تا 17 سال است در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که در بین آنها 16 دختر وجود دارد که کوچکترین این دختران، دختری 12 ساله به نام "دیما الواوی" اهل منطقه حلحول شهر الخلیل کرانه باختری رود اردن است. 
باشگاه اسیر فلسطینی به مناسبت روز کودک فلسطینی که مصادف با روز 5 آوریل است، تاکید کرد:  برخی از فلسطینی های کم سن وسال محکوم به حبس شده اند، برخی در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به سر می برند و برخی دیگر بلاتکلیف هستند و هیچ اتهامی به آنها وارد نشده و محاکمه نیز نمی شوند.
این مرکز حقوقی فلسطینی افزود: اسرای کم سن وسال فلسطینی در 2 زندان عوفر (جنوب غرب شهر رام الله در مرکز کرانه باختری رود اردن) و مجدو (شمال شهر جنین در شمال کرانه باختری) در حبس هستند.
بنابر اعلام این باشگاه، تعداد اسرای کم سن وسال فلسطینی از اکتبر سال 2015 تاکنون به علت تصویب قوانین نژادپرستانه در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) افزایش یافته است.
باشگاه اسیر فلسطینی همچنین از شکنجه کودکان فلسطینی در زندان های صهیونیستی خبر داد و افزود: کودکان فلسطینی از زمان بازداشت تا آزادی به روش های مختلف شکنجه می شوند و نظامیان اسرائیلی هنگام بازداشت یا انتقال کودکان فلسطینی از یک زندان به زندانی دیگر به سوی آنها مستقیماً و عمداً تیر جنگی شلیک می کنند و گاه به آنها آب و غذا نمی دهند و به ضرب و جرح شدید آنها می پردازند و فحاشی و تهدید می کنند. 
باشگاه اسیر فلسطینی با درخواست از سازمان های بین المللی برای حمایت از کودکان فلسطینی اعلام کرد: سازمان های جهانی خصوصاً صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باید به وظایف خود در قبال کودکان فلسطینی عمل کنند.


7- 214- 201
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها