بیکاری جوانان بحرینی در سایه اشتغال خارجیها

بیکاری جوانان بحرینی در سایه اشتغال خارجیها
يکشنبه 22 فروردين 1395 - 11:12

درحالی که جوانان بحرینی از فرصتهای عادلانه شغلی در این کشور محروم هستند، بحرین به بستر مناسبی برای اشتغال اتباع خارجی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "منامه پست" وزارت کار و توسعه اجتماعی بحرین اعلام کرد: در نظرسنجی اخیر مرکز بین المللی "اینتر نیشنز" آمده است که بحرین از نظردارا بودن شرایط مناسب اقامت وامرار معاش کارگران غیر بومی در میان کشورهای عربی؛ در رتبه سوم و در رده بین المللی در رتبه بیست و سوم قرار دارد.

خبرگزاری دولتی بحرین "بنا" با اعلام این خبر افزود: این نظرسنجی بر اساس ارزیابی خارجی ها از هزینه زندگی آنان در محل اقامت خودشان و رتبه بندی هزینه های روزانه آنان در مدت زمان حضورشان در کشورهای میزبان شکل گرفت.

این نظرسنجی همچنین افزون بر بررسی هزینه های آموزش، حمل و نقل و دلائل مهاجرت آنان - چه برای کاریابی یا تلاش برای بهبود زندگی- درآمد ناخالص خانواده های آنها و قیمت املاک در زمان حضور آنان در این کشورها را مورد بررسی قرار داد.

مهیا بودن شرایط مناسب کار و امرار معاش برای مهاجران و کارگران خارجی درحالی است که ساکنان اصلی این کشور از تبعیض شغلی و اجتماعی رنج می برند و از فرصت های عادلانه و برابر برخوردار نیستند.

حکومت بحرین خصوصا در چند سال اخیر سیاست اعطای تابعیت به خارجی ها را نیز در دستور کار قرار داده است تا بافت این کشور را به زیان شیعیان -که اکثریت این کشور را تشکیل می دهند- تغییر دهد. آل خلیفه در مقابل برای سرکوب مخالفان، علاوه بر سرکوب و زندانی کردن آنان، تابعیت شمار قابل توجهی از مخالفان را لغو کرده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری نظام حاکم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. بحرین در سرکوب مردم همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به نظام بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

نظام بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراض ها شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدام ها، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند

217-6

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها