نگرانی سازمان اطلاعات آلمان از حملات داعش

نگرانی سازمان اطلاعات آلمان از حملات داعش
دوشنبه 23 فروردين 1395 - 13:42

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان اوضاع امنیتی این کشور در شرایط کنونی را بسیار خطرناک دانست و اعلام کرد: گروه داعش به دنبال اجرای حملاتی درآلمان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " هانز جرج ماسن " رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درگفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت " خاطرنشان کرد که گروه داعش آن عده از مهاجران جدیدی را که به قاره اروپا قدم گذاشته اند، جذب می کند.
ماسن افزود که وی از توطئه مشخص داعش برای اجرای حملات در آلمان اطلاع ندارد.
رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان گفت: وقت آن فرا رسیده است که همه کشورها در قالب تیمی واحد با تروریسم مبارزه کنند.
وی خاطرنشان کرد، آلمان به طور جدی با روسیه دراین زمینه همکاری دارد.
گروه تروریستی داعش روز سه شنبه گذشته در نواری ویدئویی اعلام کرد که بعد از حملات بروکسل و پاریس احتمال دارد که حملات دیگری را در غرب اجرا کند و به لندن، برلین و رم به عنوان اهداف احتمالی اشاره کرد.
هانز جرج ماسن افزود که هدف از تبلیغات داعش، تشویق طرفدارانش به اجرای حملات درآلمان است.
وی با اشاره به شواهدی که آلمانی های بازگشته از سوریه را با طرح های حمله ربط می دهد، هشدار داد: خطری که از ناحیه افراط گرایان از آلمان احساس می شود، همچنان جدی است.
رئیس سرویس اطلاعات داخلی آلمان گفت: حدود 150 نفر از مجموع بیش از 800 نفری که مسئولان امنیتی از سفر آن ها به سوریه و شمال عراق برای پیوستن به داعش طی چند سال اخیر اطلاع دارند، به  کشور بازگشته اند که حدود 70 درصد آنان در درگیری ها شرکت یا آموزش های نظامی را تکمیل کرده اند.
وی اظهار داشت: گروه داعش پدیده ای خطرناک تر از گروه های تروریستی دیگر مانند القاعده است و این گروه در منطقه شبه جزیره سینا، چچن، نیجریه، یمن و افغانستان فعالیت دارد.
215 ـ 211-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها