جلوگیری آمریکا از سفر مقام ژاپنی به مسکو!

جلوگیری آمریکا از سفر مقام ژاپنی به مسکو!
شنبه 28 فروردين 1395 - 18:15

فشارهای سیاسی واشنگتن، منجر به لغو سفر نخست وزیر ژاپن به روسیه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبری راشاتودی، در مورد لغو سفر نخست وزیر ژاپن به روسیه كه قرار بود ماه آینده میلادی برگزار شود، گفت: ژاپن تحت فشار قرار گرفت و به توکیو توصیه شد كه این سفر را لغو كند.
زاخارووا افزود: فشار آمریکا، تماس مقام های دو كشور روسیه و ژاپن را محدود كرده و تلاش های دوجانبه را كاهش داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مقامات آمریكایی قبلا به ژاپن می گفتند هیچ دیداری با مقام‌های روس نداشته باشند و این اقدام به طور سختگیرانه انجام می شد، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریكا اخیرا اعلام كرده بود كه اگر یك دیدار بین مقامهای ژاپنی و روسیه انجام گیرد، اشكالی نخواهد داشت و بدین صورت برای دیدار وزیر خارجه روسیه از این كشور چراغ سبز نشان داده شد.
در پی صدور "اجازه" برای ژاپنی ها از واشنگتن، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه (دیروز) به توكیو سفر كرد و در دیدار وی با «فومیو كشیدا» برای سفر نخست وزیر ژاپن به سوچی و دیدار وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توافق حاصل شد، اما به گزارش رسانه های ژاپنی اوباما رئیس جمهوری آمریكا، در تماس با نخست وزیر ژاپن از وی خواست كه سفر به روسیه را لغو كند.
روابط روسیه و آمریكا بر سر مساله اوكراین در دو سال اخیر پرتنش بوده و واشنگتن چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه روسیه وضع و متحدان خود را نیز وادار به پیروی از این سیاست و تحریم روسیه كرده است.

7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها