آرزوی پانصد مهاجر دیگر در دریای مدیترانه دفن شد

آرزوی پانصد مهاجر دیگر در دریای مدیترانه دفن شد
پنج‌شنبه 2 ارديبهشت 1395 - 10:57

العالم - کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد : نزدیک به 500 مهاجر از کشورهای آفریقایی در هفته گذشته در دریای مدیترانه غرق شدند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این افراد به وسیله یک کشتی پر جمعیت و عناصر قاچاقچی در حال عزیمت به بخش اروپایی دریای مدیترانه بودند.

کمیساریا توضیح داد: قاچاقچی ها در حال انتقال افراد اضافی از یک کشتی پراز پناهجو به کشتی دیگری بودند که همین امر باعث غرق شدن آن شد. این کشتی در 16 آوریل رهسپار یونان بود و در آن اتباع سومالی، اتیوپی، مصر و یک سودانی حضور داشتند.

به گفته این کمیساریا 37 مرد و 3 زن و یک کودک سه ساله توسط یک کشتی تجاری نجات یافتند.

" ویلیام سپندلر" سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان ضمن اعلام این مطلب افزود: شمار افراد کشته شده در این حادثه را به طور مشخص نمی دانیم.شبیه چنین حادثه ای تقریبا هر روز در دریای مدیترانه روی می دهد.

نجات یافتگان گفتند که آنها بین 100 تا 200 نفر بودند که هفته گذشته از لیبی به سمت ایتالیا رهسپار شدند و پس از گذشت چند ساعت در دریا قاچاقچی ها سعی کردند آنها را به کشتی بزرگ تری که پر از مهاجر بود، انتقال دهند و به دنبال آن کشتی مزبور غرق شد.

برای بسیاری از مهاجرانی که رنج هزاران کیلومتر راه و بیراهه را در دل صحراهای خشک و سوزان آفریقا بر خود هموار می کنند تا به پناهگاه امنی در کرانه برخوردار مدیترانه برسند، دریا آخرین مأمن ناگزیری است که هزاران آرزوی دست نیافته را در اعماق خود دفن می‌کند.

هجوم گسترده مهاجران مناطق مختلف ازجمله سوریه، عراق، سومالی، اتیوپی، مصر و سودان به اروپا درسالهای گذشته به یکی از چالش های مهم کشورهای این قاره تبدیل شده و این کشورها برای ممانعت از ورود مهاجران جدید و ساماندهی بخشی از مهاجران که وارد خاک اروپا شده اند ،تدابیرگسترده ای پیش بینی کرده اند.

209-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها