واکنش "الجزیره" به اخراج همکارانش از عراق

واکنش
جمعه 10 ارديبهشت 1395 - 20:37

شبکه قطری الجزیره با صدور بیانیه‌ای در سایت الکترونیکی خود نسبت به اقدام سازمان رسانه و وسایل ارتباطی عراق در لغو مجوز کار این شبکه و بستن دفتر آن در بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه الجزیره در این بیانیه خاطرنشان کرد که به خط مشی خود در پوشش اخبار عراق و تحولات جاری آن پایبند بوده وادعا کرد که با بهره گیری از اصول کار حرفه ای که در منشور اخلاقی این شبکه به آن اشاره شده؛ در تمام گزارش ها و برنامه هایش به والاترین معیارهای حرفه ای جهانی پایبند بوده است.

این شبکه قطری ضمن تاکید بر اهمیت انتقال اخبار عراق به ملت عراق و سایر بینندگان امت عربی و اسلامی؛ ابراز امیدواری کرد که دفتر بغداد در سریع ترین زمان ممکن کار خود را از سر بگیرد.

مقامات عراقی ضمن لغو مجوز فعالیت شبکه خبری الجزیره به دلیل رعایت نکردن آیین نامه دولتی برای رسانه ها در زمان جنگ علیه تروریسم که در سال 2014 تصویب شد؛ دفتر این شبکه را در بغداد بستند.
در سال 2013 نیز دولت عراق شبکه الجزیره و 9 شبکه ماهواره ای دیگر را به تحریک عواطف مذهبی و برانگیختن تفرقه و اختلافات قومیتی و افزایش خشونت متهم کرد.

شبکه الجزیره که در سال 1996 از سوی خاندان حکومتی قطر تاسیس شده اخبار مربوط به گروههای تروریستی سوریه و گروههای تروریستی و تکفیری عراق را پوشش می دهد.

به دنبال اعلام نظر کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق، در پی تخلفات مکرر شبکه "الجزیره"، و درخواست ممنوعیت فعالیت این شبکه خبری، روز چهارشنبه گذشته دفتر الجزیره در بغداد، بسته شد.

7- 202 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها