ژنرال سعودی: مزدوران ایران در کنگره، محکوممان کردند!

ژنرال سعودی: مزدوران ایران در کنگره، محکوممان کردند!
جمعه 31 ارديبهشت 1395 - 22:39

دلال روابط اسرائیل و آل‌سعود، به شهروندان عربستان اطمينان داد كه قانون شكايت از این کشور درباره پرداخت غرامت به خانواده ها و بازماندگان حملات يازده سپتامبر تصويب خواهد شد

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم،" انور عشقي" رئيس مركز سعودی مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه و مشاور شاه سابق سعودي در تماس تلفني با برنامه "الحياه اليوم" كه از شبكه ماهواره اي مصري "الحياه" پخش شد، گفت: مقدمات اين قانون تقريباً از ده سال پيش تهيه شده بود؛ زماني كه يكي از وكلا خانواده هاي قربانيان حملات يازدهم سپتامبر را جمع کرد و آن ها را به لزوم شكايت از كشورهاي داراي نقش دراين حادثه متقاعد كرد و البته اين شكايت ها به نتيجه اي نرسيد.

وي اظهار داشت: باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا تاكيد كرده است كه مصوبه مجلس سناي آمريكا درباره شكايت از عربستان را وتو خواهد كرد.

عشقي اظهار داشت: "يكي از وكلا از طريق سازمان اطلاعات آمريكا به پرونده اي محرمانه درباره حوادث يازده سپتامبر دست يافت، اما اين پرونده نشان داد كه فقط از گذرنامه هاي سعودي استفاده شده، اما عربستان در آن نقشي ندارد".

وي در اظهاراتی مضحک مدعي شد: واقعيت امر اين است كه "لابي ايراني در آمريكا" برخي از طرفداران خود را براي تصويب اين قانون با هدف تخريب وجهه عربستان در نزد جهانيان تحت فشار قرار داده است".

نمایندگان سنای آمریکا اخیراً با تصویب طرحی اعلام کرد که خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر2001 می توانند علیه عربستانی ها به عنوان عاملان مستقیم آن حملات تروریستی، شکایت کنند.

این طرح که مجلس سنا و کاخ سفید را رو در روی هم قرارداده است، در صورت امضای نهایی آن توسط باراک اوباما رییس جمهوری، قابل اجرا خواهد بود.

7-  215

پربیننده ترین خبرها