در قنیطره، انگشت‌ها روی ماشه است+ ویدئو

پنج‌شنبه 6 خرداد 1395 - 21:29

العالم - ایستادگی کمیته های مردمی، از سقوط روستای "حضر" در حومه قنیطره در جنوب غربی سوریه به دست جبهه النصره جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از قنیطره، جبهه النصره در تلاشی مستمر برای درهم شکستنِ آتش بسِ حاکم در سوریه است، اما کمیته های مردمی، با ایستادگی در برابر این گروه تروریستی، این تلاش ها را ناکام گذاشته است.

روستای حضر، در کوهپایۀ جبل الشیخ قرار گرفته است و موقعیت راهبردی این روستا، آن را به هدفی استراتژیک در "بیت الجن" از شمال و "جباتا الخشب" در جنوب، تبدیل کرده است، به همین سبب گروهک های تروریستِ وابسته به جبهه النصره، هر روز آتش بس را نقض کرده و به این روستا حمله می کنند.

حملاتِ متوالی تروریست های النصره، روندِ زندگی مردم این روستا را کُند کرده و جلوی رسیدنِ کشاورزان به کشتزارها را گرفته است.

هرچند تلاش جبهه النصره برای محاصره این روستا، به یاری پایمردی کمیته های مردمی به شکست انجامیده است، اما نیروهای این کمیته ها، همچنان برای مقابله با هرگونه حملۀ احتمالی جبهه النصره، همواره در حالت آماده باش به سر می برند.

نیروهای کمیته های مردمی در مناطق تماس، یک چشمشان به جبهه النصره است و یک چشم به دشمن صهیونیستی که پوشش لازم را برای عناصر مسلح تروریست فراهم می کند تا بتوانند به این روستا حمله کنند.

یکی از مبارزان کمیته های مردمی، به خبرنگار شبکه العالم گفت: تا آخرین حد ممکن به آتش بس پایبندیم و تا حدود زیادی خویشتنداری می کنیم، اما تروریست ها، در جباتا الخشب و طرنجه، تقریبا روزی نیست که آتش بس را نقض نکنند.

یکی دیگر از مبارزان کمیته های مردمی به خبرنگار العالم گفت: تروریست هایی که در مقابل ما هستند، آتش بس را به رسمیت نمی شناسند، هر روز به طرف ما تیراندازی می کنند و سعی می کنند از موقعیت های خودشان به سمت ما پیشروی کنند.

کمیته های مردمی، در روستای حضر، شبانه روز سنگرها را حفظ می کنند و هرگونه حرکتِ گروه های تروریستِ مرتبط با رژیم صهیونیستی را زیرنظر دارند.

درمقابل گروه های مسلح تروریست، در جباتا الخشب مستقر شده اند و از رسیدنِ کشاورزان به زمین هایشان جلوگیری می کنند و به این ترتیب، با وجود برقرار شدنِ آتش بس، کشاورزان هنوز نتوانسته اند محصولات خود را برداشت کنند.

205-9 

 

پربیننده ترین خبرها