گزارش العالم از آخرین وضعیت نبرد فلوجه +فیلم

يکشنبه 9 خرداد 1395 - 13:16

خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، نیروهای مشترک عراقی در پیشروی های خود، به رودخانه فرات که در محور جنوبی شهر فلوجه، دومین شهر بزرگ الانبار قرار دارد، رسیدند.

"محمد الربیعی" خبرنگار شبکه العالم از فلوجه گزارش داد، نیروهای مشترک مسیری به طول بیش از 20 کیلومتر بین شهرهای العامریه و فلوجه را آزاد کردند. این در حالی است که یگانهای مختلف نیروهای مشترک عراقی در جنوب فلوجه به هم رسیدند.
نیروهای عراقی، پیشتر روستاهای البکاره و المختار و شهرک صنعتی و المقبره در السجر را آزاد کرده بودند.
نیروهای بسیج مردمی نیز به نوبه خود منطقه حی الجغیفی دوم و مبادی ورودی اصلی شهر فلوجه از محور شمالی را آزاد کردند.

احتمال کشته شدن حاکم به اصطلاح شرعی داعش در خالدیه
خبرنگار شبکه خبری العالم از احتمال کشته شدن به اصطلاح حاکم شرعی داعش در خالدیه فلوجه به نام خلف المرعی و 23 تن از تروریستهای این گروه در حمله هوایی ارتش عراق به البوشجل در الصقلاویه خبر داد.

گفتنی است در آغاز مرحله دوم از عملیات آزادسازی فلوجه، نیروهای مردمی و پلیس مرکزی و سایر گروهها و تشکیلات نظامی عراق، حملات خود را از سه محور به منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه، آخرین مسیر گریز تروریستهای داعش در این شهر آغاز کرده و 5 کیلومتر در عمق مناطق اشغال شده توسط داعش پیشروی کرده اند.

فاصله 500 متری نیروهای ارتش عراق با داعش در فلوجه
یک سرباز عراقی به خبرنگار العالم گفت: ما هم اکنون با تروریستها رو در رو شده ایم و آنها را به توپ بسته ایم. وی گفت که تروریستها هم اکنون در خانه ای به فاصله 500 متری از اینجا سنگر گرفته اند.
پیش از آغاز حمله، شلیک چند فروند موشک باعث فروپاشی هر چه سریعتر تروریستها شد؛ مخصوصا که آنها مهمترین سنگرهای دفاعی خود را در اطراف فلوجه، مثل کارخانه سیمان از دست داده بودند. این منطقه گذرگاه اصلی بین الکرمه و فلوجه و محل آغاز حملات آنها به نیروهای عراقی بود.
خبرنگار العالم افزود: گروه تروریستی داعش از این کارگاهها برای حمله به واحدهای نظامی عراق که در اطراف فلوجه مستقر شده اند استفاده می کرد. آنها قصد حمله به نیروهای عراقی از همین مواضع را داشتند، اما با مقاومت نیروهای خط مقدم مواجه شدند.

فلوجه در محاصره کامل نیروهای مشترک عراقی
وی خاطرنشان کرد: اکنون نیروهای مشترک، فلوجه را به محاصره کامل خود درآورده اند و فقط یک مرحله از این عملیات باقی مانده است و آن، مرحله حمله به فلوجه و پاکسازی آن از وجود گروههای تروریستی است.
یک سرباز عراقی به شبکه العالم گفت: تک تیراندازان داعش در ساختمان کارخانه سیمان سنگر گرفته بودند اما نیروهای ما آنجا را آزاد کرده و در حال حاضر در حال پیشروی به سمت فلوجه هستند.
به گفته فرماندهان میدانی، نیروهای مشترک عراقی در مسیر پیشرویهای خود، پیروزیهای چشمگیری از جمله تصرف گلوگاههای حیاتی مورد استفاده داعش و خنثی سازی مین های کارگذاشته شده در جاده های اصلی به دست آورده اند.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها