افزایش قربانیان حملات تروریستی در عراق

افزایش قربانیان حملات تروریستی در عراق
پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 - 09:29

سازمان ملل اعلام کرد: در حملات تروریستی عراق در ماه می گذشته 867 عراقی کشته و تقریبا 1459 نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، کمیته سازمان ملل در عراق "یونامی" افزود: 468 نفر از کشته شدگان و 1041 از مجروحان از شهروندان غیرنظامی هستند. همچنین  399 تن از نیروهای نظامی عراق از جمله نیروهای پیشمرگه و نیروهای ماموریت های ویژه و الحشد الشعبی (بسیج مردمی) کشته و 418 تن از آنان مجروح شدند.
یونامی خاطرنشان کرد: آمار تلفات ماه می در مقایسه با ماه آویل گذشته که 741 کشته و 1374 زخمی بود، حاکی از افزایش قربانیان حملات تروریستی در عراق است.
سازمان ملل توضیح داد : احتمال دارد شمار قربانیان ماه می افزایش یابد زیرا در آمار یاد شده شمار قربانیان مربوط به استان الانبار در نظر گرفته نشده است که ظرف روزهای اخیر صحنه نبردهای شدید بوده است.
از سوی دیگر یان کوبیس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق دربارۀ ادامۀ افزایش تلفات به ویژه در میان غیرنظامیان به دلیل اقدامات تروریستی ابراز تاسف کرد. وی توان مقاومت و ایستادگی ملت عراق را ستود.
کوبیس از دولت عراق خواست تا برای محافظت از جان شهروندان در برابر اقدامات تروریستی هر آنچه را که لازم است اتخاذ کند و تدابیر کارآمدتری را در پیش بگیرد.
فرستاده سازمان ملل به احتمال افزایش شمار قربانیان غیرنظامی به دلیل جنگ جاری در استان الانبار و به طور مشخص در شهر فلوجه اشاره کرد.
وی بار دیگر از طرف های ذیربط خواست تا برای حفظ جان غیرنظامیان تمام تلاش خود را بکار ببرند و محافظت از تاسیسات زیربنایی شهر فلوجه را تضمین کنند.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها