نقش امام راحل دربیداری اسلامی ازنگاه اندیشمندان مسلمان

نقش امام راحل دربیداری اسلامی ازنگاه اندیشمندان مسلمان
جمعه 14 خرداد 1395 - 15:49

تهران (العام) – به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در تهران کنفرانسی با عنوان " بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره)" برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، امام خمینی (قدس سره) با  ایجاد انقلاب اسلامی و مطرح کردن مفهوم دیگری از اسلام در بیداری جهان اسلام نقش بسزایی داشت.
او با اندیشه های خویش بار دیگر به ملت ها اعتماد به نفس را بازگرداند و اصطلاح "اسلام ناب محمدی" را مطرح کرد تا آن را از نمونه های دیگر دین متمایز سازد. نمونه هایی که بر اساس افکار منحرف شکل گرفته بود.
انقلاب بنیانگذار جمهوری اسلامی مفاهیم و ارزشها و منطق روابط عمومی رایج در آن زمان را تغییر داد.
برای یادآوری این شخصیت و این انقلاب کنفرانس مزبور با عنوان بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) شکل گرفت.
برخی از شخصیت های اندیشمند جهان اسلام در کنفرانس اندیشه امام خمینی و نقش وی در بیدارسازی ملت های منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
آنان بر شخصیت امام خمینی به عنوان بزرگ ترین انقلاب اسلامی در دوران معاصر و ابعاد انقلابی موجود در آن که به تجربه ای برای تمام منطقه و امت مستضعف تبدیل شده است، تاکید کردند. امام خمینی با این انقلاب به نماد برتری مستضعفان بر مستکبران و مظلوم بر ظالم تبدیل شد.
"خضر الکبش"، عضو تجمع علمای مسلمان در لبنان، در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: «امام خمینی (ره) از نظر فکری و جهادی پایه گذار اصول عظیمی در میان امت مسلمان بود».
از سوی دیگر "شمس الدین محمد شرف الدین"، رییس اتحادیه علمای یمن؛ نیز در مصاحبه با شبکه خبری العالم ابراز داشت: «امام خمینی مفاهیم اسلام را که در دل و اندیشه بسیاری از مومنین به فراموشی سپرده شده بود زنده کرد. او امید را، نه تنها در جهان عرب و اسلام، بلکه در دل مستضعفان سراسر جهان بیدار کرد».
شرکت کنندگان در کنفرانس، تأکید کردند که اندیشۀ انقلابی و جهادی مقاومت که از سوی امام راحل ترسیم شده است، در جریان بیداری اسلامی مردم منطقه به وضوح نمود یافته است.

209-220
 

پربیننده ترین خبرها