آیا انتقامجوی نوجوان داعش، به بلژیک رسیده است؟

آیا انتقامجوی نوجوان داعش، به بلژیک رسیده است؟
شنبه 15 خرداد 1395 - 14:02

موضوع ورودِ برادرِ مغزِ متفکر عملیات داعش در پاریس به بلژیک و وعدۀ اجرای عملیات انتقامجویانه در این کشور برای اجرای وصیت برادر، سازمان های اطلاعاتی اروپا را به تکاپو انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات بلژیکی نشانه هایی بسیار جدی درباره موضوع "یونس اباعود" دریافت کرده اند. وی، برادرِ 15 سالۀ عبدالحمید اباعود، شاخص ترین مغز متفکر حملات پاریس در 13 نوامبر گذشته که روز 19 نوامبر در حمله به آپارتمانش در منطقه سان دونی در شمال پاریس کشته شد.

بر پایۀ این گزارش، یونس اباعود، در حال حاضر در منطقه ای مرزی نزدیک ترکیه به سر می برد و آماده می شود که از طریق شهر حلب، به وسیلۀ یک قاچاقچی از سوریه خارج شود تا خود را به بلژیک برساند و به بروکسل که محل تولد اوست، برود.

این اطلاعات، به اطلاعاتی دیگر از رسانه های فرانسوی و بلژیکی افزوده می شود که از ماه آوریلِ گذشته تاکنون منتشر شده است. گزارش پلیس جنایی بین الملل "اینترپل" حاکی از آن بود که یونس اباعود سوریه را به سمت اروپا ترک کرده و در صدد انتقام خون برادر خود است.

این نوجوان، مغربی الاصل است و در تابستان سال 2014، به همراه برادرش عبدالحمید، به سوریه سفر کرد. وی همچنان از سوی سازمان اطلاعات و پلیس مبارزه با تروریسم در اروپا تحت پیگرد است، زیرا مقامات بلژیک بیم آن دارند که وی به این کشور بازگردد و عملیاتی تروریستی مشابه عملیات روز 22 مارس گذشته در بروکسل انجام دهد، عملیاتی که 33 کشته و دستکم 270 زخمی داشت و گروه تروریستی داعش آن را به عهده گرفت.

پلیس اروپا، سطح هشدار در خصوص بازگشت "نوجوانِ خلافت" – آن گونه که داعشی ها او را ملقب کرده اند – را بالا برده است. این نوجوان، برادر عبدالحمید اباعود، معروف به ابوعمر السوسی است که در سال 2013 به سوریه رفت آن گاه در تابستان 2014، سوریه را به مقصد بروکسل ترک کرد و دوباره، به همراه برادرش یونس به سوریه برگشت، آن گاه در تابستان 2015، بار دیگر سوریه را ترک کرد و این بار، راهی فرانسه شد و در آن جا به همراه شماری از همدستانش، برای حملات پاریس نقشه کشید.

دو ماه پیش، برخی از رسانه های فرانسوی ادعا کردند که یونس در روز 18 فوریه، با خواهرش که "یاسمینه" نام دارد تماس گرفت و به او گفت: پیش از ساعت 10 خواهم رسید. آن گاه در شبکه های ارتباط اجتماعی چند پیام دیگر با یکدیگر رد و بدل کردند.
سازمان های اطلاعات بلژیک بیم آن دارند که این مکالمۀ یونس به منظور رد گم کردن از مکان واقعی این نوجوان بوده است.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها