تجلیل ترامپ از محمد علی مسلمان

تجلیل ترامپ از محمد علی مسلمان
يکشنبه 16 خرداد 1395 - 20:24

العالم - دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری آینده امریکا که پیش از این مورد انتقاد محمد علی کلی قرار گرفته بود، اکنون با ارسال پیامی از درگذشت این اسطوره بوکس ابراز تاسف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العام، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری آمریکا پس از نشان دادن موضع ضد انسانی و جنجالی خود درباره مسلمانان و ایراد سخنانی درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا حالا درباره بوکسور مسلمان و محبوب چندین نسل و تمام ملیت‌ها محمد علی کلی واکنش مثبتی نشان داد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: محمد علی در سن ۷۴ سالگی درگذشت. یک قهرمان بزرگ و یک انسان فوق العاده. دل همه مون براش تنگ میشه.

یادآور می شود پس از سخنان ترامپ علیه مسلمانان در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درسال گذشته، محمد علی کلی شدیدا از وی انتقاد کرد.

محمد علی آذرماه سال گذشته گفته بود: من هیچگاه کاری با سیاست نداشته‌ام؛ اما معتقدم رهبران جهان باید از جایگاه خود در تفهیم اسلام استفاده کنند و مشخص کنند که این کشتارها هیچ ربطی به اسلام ندارد و از روی گمراهی است.

او ادامه داده است: من یک مسلمان واقعی هستم در اسلام چیزی از کشتار مردم بی‌گناه در پاریس یا سن برناردینو گفته نشده است. مسلمانان واقعی می‌دانند که خشونت‌های بی رحمانه اسلام گرایان افراطی علیه مذهب ما است. 

پس از اظهارات ترامپ، «برنی سندرز» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در یک مصاحبه پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان از جانب ترامپ را «نفرت‌‎انگیز» خواند و درباره مواضع جنجالی ترامپ علیه مسلمانان و لاتین‌تبارها در آمریکا هشدار داد و بر لزوم مقابله با اینگونه اقدامات تاکید کرد.

صادق خان، شهردار لندن که مسلمان است هم اخیرا هشدار دارد که “نادیده گرفتن” دیدگاه های آقای ترامپ درباره اسلام می تواند بر امنیت دو کشور انگلیس و امریکا تاثیر داشته باشد.

وی تأکید کرد: “دونالد ترامپ و اطرافیان او فکر می کنند که آزادی های غربی با اسلام سازگاری ندارد، اما لندن به او ثابت می کند که اشتباه فکر می کند.”

حال باید دید این توییتر ترامپ روزنه‌ای برای تغییر دیدگاه های او نسبت به جهان اسلام است یا فقط یک جمله برای تحریک احساسات طرفداران محمدعلی است تا بتواند چند رای به مجموع آرای خود در انتخابات پیش رو بیفزاید.

"هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم امروز(یکشنبه) درنخستین سخنرانی پس از مرگ کلی از نام "محمد علی کلی،" اسطوره ی دنیای بوکس برای ضربه زدن به "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات استفاده کرد.

کلینتون در مقابل جمعیت 1200 نفری مردم در مدرسه ژیمناستیک در شهر "اوکس نارد" در کالیفرنیا اعلام کرد: "در روزی که ما برای محمد علی عزاداری می کنیم، باید یادآور شویم که در کشوری زندگی می کنیم که مردم می توانند موانع را بردارند، می توانند خدای خود را بپرستند، می توانند نام خود را انتخاب کنند و می توانند بر اساس استعداد و توانشان، رویاهای خود را دنبال کنند.

9

پربیننده ترین خبرها