داعش اهرام مصر را منفجر می کند + ویدئو

چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 17:19

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدیویی جدید، تهدید کرد که اهرام سه گانۀ مصر را منهدم می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ویدئو، با منهدم کردن معبد "نابو" آغاز می شود؛ این معبد 2500 ساله، در شهر قدیمی نمرود در عراق واقع شده است. پیش از منفجر کردن معبد، تصاویری از نشانه ها و نقش های باستانیِ آن پخش می شود و پس از آن، معبد به طور کامل منفجر می شود.

توضیحات تاریخی بر دیوار معبد نابو

به نوشتۀ روزنامۀ انگلیسی "دیلی میل"، پس از منفجر کردن معبد نابو، یکی از عناصر داعش به نام "ابو ناصر الانصاری" در برابر دوربین ظاهر می شود و تهدید می کند که همه معبدهای باستانی، از جمله اهرام مصر را منهدم می کند.


این نخستین بار نیست که داعش، تهدید به نابود کردن اهرام سه گانه می کند؛ پیش از این نیز ابوبکر البغدادی، سرکردۀ داعش و خلیفۀ خودخواندۀ این گروه تروریستی، تهدید کرده بود که اهرام سه گانه و مجسمۀ ابوالهول را منهدم می کند، به این بهانه که آثار باستانی، بت هستند و با اصول عقاید اسلامی مغایرت دارند.


در این ویدئو همچنین، بولدوزرهایی به نمایش گذاشته می شوند و تهدید می شود که دروازه "ادد" و "ماشکی" از آثار باستانی شهر نینوای عراق نابود خواهند شد.

لحظه انفجار معبد نابو

معبد نابو که توسط داعش منهدم شد، یکی از معبدهای باستانی عراق به شمار می رود و در دورۀ باستان، خدای حکمتِ بابل در این معبد پرستش می شد. این معبد، یکی از مهم ترین معبدها و آثار باستانی تاریخی است که به دست داعش در سوریه و عراق منهدم شدند.

معبد نابو پیش از انهدام

یکی از آثار تاریخی که داعش بر آن چیره شده بود، شهر تاریخی تدمر بود که ارتش سوریه اخیراً آن را از چنگ داعش، آزاد کرد.

 

205

پربیننده ترین خبرها