داعش، با غذا، گرسنگان فلوجه را تروریست می کند

داعش، با غذا، گرسنگان فلوجه را تروریست می کند
چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 17:40

آوارگان فراری از فلوجه، در گفتگو با خبرگزاری رویترز، یکی دیگر از شیوه های داعش برای جذب نیرو در این شهر را فاش کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هنا مهدی فیاض" شهروند 23 ساله عراقی که از منطقه سیجیر واقع در شمال شرق فلوجه آواره شده است، گفت: «داعش به طور منظم از خانواده هایی که غذایشان به پایان رسیده بازدید می کند و به آنها پیشنهاد می دهد تا در عوض پیوستن به صفوف این گروه مواد غذایی دریافت کنند».
هناء در گفت وگو با رویترز افزود: «آنها (عناصر داعش) به همسایه ما گفتند که اگر فرزندش به آنها ملحق شود در عوض آن، به او یک کیسه آرد خواهند بخشید، اما این خانواده نپذیرفت و وقتی آنها رفتند، او به همراه خانواده اش فرار کرد».
وی توضیح داد: «ما کوچ کردیم؛ زیرا غذا و یا چوبی برای آتش روشن کردن نداشتیم. علاوه بر آن اطراف خانه مان گلوله باران می شد».
هناء و دیگر آوارگانی که رویترز در شهرک الگرمه در شرق فلوجه، با آنها مصاحبه انجام داد، گفتند: «تمام مواد غذایی فلوجه در اختیار داعش بود و ما پولی برای خرید غذا از داعش نداشتیم».
هناء افزود: «تنها چیزی که در معدود مغازه های باز فلوجه یافت می شود، خرما است، خرمای کهنه و خشک که آن هم بسیار گران است».
 داعش از انبارهای غذا در شهر فلوجه به شدت محافظت می کند و اجازه نزدیک شدن شهروندان به این انبارها را نمی دهد. فلوجه که هم اکنون در محاصره نیروهای مسلح عراق قرار دارد، در ژانویه 2014، شش ماه قبل از اعلام تشکیل "خلافت داعش" در مناطق گسترده ای از عراق، به اشغال گروهک تروریستی داعش درآمد.
عملیات آزاد سازی فلوجه از دو هفته پیش آغاز شده است.


209-220- 201

پربیننده ترین خبرها