قتل نماینده انگلیسی حامی فلسطین

قتل نماینده انگلیسی حامی فلسطین
جمعه 28 خرداد 1395 - 11:59

نماینده پارلمان انگلیس که دیروز به ضرب سه گلوله کشته شد، به داشتن مواضع بشردوستانه و حمایت از مساله فلسطین و ملت سوریه مشهور بود.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "جو کاکس" نماینده 41 ساله پارلمان انگلیس هنگام عزیمت به دفترش در شمال این کشور با شلیک سه گلوله یک راستگرای افراطی به نام "تومی میر" به قتل رسید و دیروز جنازه او پیدا شد.

کاکس ریاست کمیته حمایت از سوریه در پارلمان انگلیس را برعهده داشت. وی همچنین در سازمان های مشهور امدادرسانی انگلیس فعالیت می کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر از درگذشت جو کاکس به عنوان یک فاجعه یاد کرد و وی را نماینده ای متعهد و خیرخواه دانست.

پلیس انگلیس به طور رسمی انگیزه این جنایت را اعلام نکرده است اما رسانه های گروهی با توجه به شعاری که تومی میر قاتل 53 ساله سرداده است، احتمال می دهند که او بر خلاف جو کاکس، مخالف باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بوده است.

کاکس مادر دو فرزند و از نمایندگان حزب کارگر بود که جیرمی کوربن شخصیت چپگرای مشهور، رهبری آن را برعهده دارد. دفتر کاکس در نزدیکی شهر لیدز در شمال انگلیس قرار داشت.

209-9 

پربیننده ترین خبرها