سازمان ملل: 5 میلیون سوری نیازمند کمک درقامشلی

سازمان ملل: 5 میلیون سوری نیازمند کمک درقامشلی
شنبه 5 تير 1395 - 14:46

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی تاکید کرد که که حدود 5 میلیون شهروند سوری به شدت نیازمند کمکهای فوری و انسان دوستانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سيريانيوز، این تعداد از شهروندان سوری در مناطقی حضور دارند که دسترسی به آنها بسیار دشوار است. این سازمان همچنین از ایجاد پل هوایی بین دمشق و شهر قامشلی برای رساندن کمک های بشردوستانه به نیازمندان خبر داد.
خبرگزاری "آسوشیتدپرس" دیروز جمعه به نقل از استیون اوبرین، هماهنگ کننده کمک های فوری سازمان ملل – که در نشست روز پنج شنبه شورای امنیت سخنرانی می کرد – گفت که تعداد پناهجویانی که به این منطقه پناه آورده اند، افزایش چشمگیری یافته و به 4.1 میلیون نفر رسیده است. وی علت افزایش شمار شهروندان به کمک های فوری را در وهله اول، ناامنی در بسیاری از مناطق سوریه از جمله حلب، حسکه و الرقه و سپس دشوار بودن امدادرسانی به مناطق یادشده، دانست.
تعدادی از شهرها و شهرکهای سوریه به دلیل ادامه درگیری بین ارتش سوریه و گروههای تروریستی در محاصره شدید قرار دارند و سازمان ملل می کوشد با تحقق توافق های بشردوستانه بین گروههای درگیر، در فواصل زمانی مختلف، به مناطق محاصره شده کمک های غذایی و پزشکی برساند.
از سوی دیگر رسانه ها به نقل از یعقوب الحلو، هماهنگ کنند امور بشردوستانه در سازمان ملل در ژنو، از ایجاد پل هوایی بین دمشق و قامشلی در روزهای آینده به منظور نجات جان بیشترین تعداد ممکن از مردم در این منطقه خبر دادند.
بتینا لوشر، سخنگوی برنامه غذایی جهانی تابع سازمان ملل  - که بر این عملیات نظارت دارد – گفت: دسترسی زمینی به شهر قامشلی از طریق مناطق نزدیک به مرزهای ترکیه غیر ممکن است. لذا با هر پرواز از مجموع 25 پروازی - که قرار است از ژوئیه آغاز شود – 40 تن کمک بشردوستانه به منطقه ارسال می شود.
لوشر در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی در روزهای آینده آغاز می شود. در این عملیات هزار تن کالا که 70 درصد از آن مواد غذایی است به فرودگاهی در نزدیکی قامشلی منتقل شده و بین مردم توزیع می شود.
لوشر گفت که هدف از این عملیات، رساندن مواد غذایی به 150 هزار نفر است.

وی گفت هفت پرواز اول، اختصاص به انتقال مواد غذایی دارد.
گفتنی است تنها راه دسترسی زمینی به شهر قامشلی در استان حسکه، عبور از رقه و دیر الزور است که هر دو در اشغال گروه تروریستی داعش هستند.
سازمان ملل پیش از این هم در سال 2014 برای امدادرسانی به قامشلی، پل هوایی ایجاد کرده بود. همچنین در اوایل سال جاری قبل از بسته شدن گذرگاه مرزی اصلی بین سوریه و ترکیه، به ارسال کمک های بشردوستانه از راه زمینی به این شهر مبادرت کرده بود.
تعداد کسانی که در سوریه به کمک های بشردوستانه نیازمند هستند 13.5 میلیون نفر برآورد شده که شش ملیون نفر از آنها کودک هستند.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها