نبرد فلوجه کم خسارت ترین جنگ شهری در عراق بود+ویدیو

دوشنبه 7 تير 1395 - 22:55

فلوجة(العالم)- مقامات عراقی در پی آزادسازی کامل فلوجه از کشته شدن حدود هزار و 800 داعشی و تخریب یکی از بزرگ ترین پایگاههای این گروه تروریستی در عراق خبر دادند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، بعد از 5 هفته درگیری، عناصر داعش از شهر فلوجه که یکی از مهمترین و نیز آخرین پایگاه تروریست ها در استان الانبار بود، رانده شدند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق بعد از برافراشته شدن پرچم عراق در این شهر اعلام کرد که طرفداران داعش در عالم سیاست و رسانه تلاش می کردند که مانع آزادی این شهر شوند.
العبادی گفت: پرچم عراق را قبلا در تکریت، رمادی و جرف الصخر و دیگر مناطق برافراشته ایم و انشاءالله به زودی در حویجه و موصل نیز آن را به اهتزاز درخواهیم آورد.
فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار و یکی از مهمترین پایگاه های داعش بود، زیرا با دارا بودن موقعیت خاص، امکان تهدید بغداد و شهرهای جنوب عراق را به تروریست ها می داد.
هادی العامری دبیرکل سازمان بدر نیز در این زمینه گفت: وقتی به پل آهنی و منطقۀ اندلس و بازار رسیدیم جنگ به نفع ما تمام شد.
یکی از رزمندگان عراقی نیز گفت: انتظار داشتیم که نبرد فلوجه دشوارترین نبرد در منطقه باشد، اما آسان ترین بود. کم ترین خسارات و بمب گذاری ها را در آن داشتیم، و نیروهای نظامی امروز به آسانی و بدون تلفات از آن عبور کردند.
عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات فلوجه نیز با مقایسه عملیات آزادی این شهر با شهر رمادی که با حملات هوایی آمریکا خسارتهای زیادی به زیرساخت هایش وارد شد، اعلام کرد که نبرد آزادسازی این شهر با تخریب کمتر از 10 درصد از زیرساخت ها انجام شد و از این نظر کم خسارت ترین جنگ شهری در کل عراق بود.
پیشروی نیروهای عراقی به استان الانبار محدود نشده و به سمت مناطق شمالی استان صلاح الدین تا جنوب موصل کشیده شده و نیروهای الحشد الشعبی، دهها خانواده را از مناطق جنگی تخلیه کرده اند.
نیروهای مشترک نیز اعلام کردند که تا مرکز شهر الشرقاط فقط 20 کیلومتر فاصله دارند و در بیانیه ای از کشته و یا زخمی شدن دهها تروریست در درگیری های منطقه کلول در جنوب این شهر خبر دادند.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها