پس از ده سال؛

کابوس جنگ 33 روزه، همچنان بر سر صهیونیست‌ها

کابوس جنگ 33 روزه، همچنان بر سر صهیونیست‌ها
چهارشنبه 9 تير 1395 - 10:46

دهمین سالگرد شکست مفتضحانه رژیم اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان، خاطرات شکست تلخ را در ذهن صهیونیستها احیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، رسانه های صهیونیستی این روزها با ارائه آمار و ارقام خسارت هایی که در جنگ 33 روزه عاید آنها شد، علل شکست را بررسی می کنند و احتمال شکست مجدد را در صورت آغاز جنگ مجدد با حزب الله، بعید نمی دانند.

گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ویژه برنامه ای که به این مناسبت تهیه شده بود، گفت: بیش از 4 هزار خمپاره و موشک در تابستان 2006 به اراضی "اسرائیل" اصابت کرد.اسرائیل طی 30 روز پی در پی موشک باران شد، یعنی به طور میانگین روزانه 100 فروند موشک به اسرائیل اصابت می کرد.

به گفته وی، طی جنگ 33 روزه، صدها نفر از ساکنان مناطق شمالی از این مناطق کوچ کرده و به مناطق امن منتقل شدند. در این جنگ 155 اسرائیلی کشته شدند. از میان آنها 44 غیر نظامی از ساکنان مناطق شمالی بودند که شرایط فرار برایشان میسر نشد.

وی افزود: با گذشت زمان علل این خسارتها بررسی شد. کوتاهی مسؤولان در تجهیز پناهگاه های لازم از علل این خسارتها بود. بیمارستانها از استقامت لازم برای در امان ماندن از حملات موشکی برخوردار نبودند. واحدهای امداد و ستاد وضعیت فوق العاده هم آمادگی لازم را نداشتند.

وی گفت: مسؤولان محلی از پاسخ به نیازهای ساکنان این مناطق درماندند و ساکنان مناطق شمالی به سرعت متوجه شدند که مسؤولان، آنها را به دست سرنوشت سپرده اند.

گزارشگر صهیونیست مدعی شد: با گذشت ده سال، مسؤولان از اشتباهات گذشته درس گرفتند و هر از چند گاهی خود را برای شرایط فوق العاده آماده می کنند. جبهه داخلی نیز هراز چند گاهی مانورهای مختلفی برای رویارویی با شرایط جنگ برگزار می کند و اینجا بود که سامانه گنبد آهنین با به عرصه گذاشت؛ اما در عین حال این بدان معنی نیست که ما برای جنگ آماده هستیم. جنگ 2006 لبنان مناطق داخل اراضی اسرائیل را به جبهه تبدیل کرد.

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویری از بخش های جنگ زده که هدف حملات موشک های کاتیوشا قرار گرفته بود، پخش کرد.

"دان رونن" رئیس پلیس شمال در زمان جنگ 33 روزه در این باره گفت: در عملیات اخیر ارتش علیه غزه شهروندان فکر می کنند که گنبد آهنین، آنان را از موشکهای دشمن حمایت می کند، اما واقعیت این است که تعداد محدود موشک هایی که از سوی غزه شلیک می شود، با پنج هزار موشک سید حسن نصرالله که از ایران می آیند و اسرائیل را موشک باران می کنند، قابل قیاس نیست.

وی گفت: من گمان نمی کنم دو، سه یا چهار آتشبار گنبد آهنین، امنیت ما را در برابر 5 هزار موشک حزب الله تامین کند. ده سال از جنگ 2006 می گذرد اما اگر دوباره جنگ آغاز شود، تلفات بسیاری خواهیم داشت. خدا رحم کند!

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را در این باره پخش کرد. نصرالله گفت: لبنان امروز دارای بمب اتمی است. در نتیجۀ اصابت تعدادی از موشکهای ما به مخازن آمونیاک حیفا، انفجاری معادل بمب اتمی خواهیم داشت.

"یونا یاهف" شهردار حیفا در این باره گفت: وقتی سید نصرالله مخازن آمونیاک حیفا را بمب اتمی حزب الله می داند، ادعاهای او را باور می کنم. اما متاسفانه شورای ملی امنیت ملی اسرائیل این ادعا را قبول ندارند.

پربیننده ترین خبرها