رئیس‌جمهوری که اشتباها مردمش را "لخت" کرد!

رئیس‌جمهوری که اشتباها مردمش را
پنج‌شنبه 10 تير 1395 - 22:35

العالم ـ چند روز پیش رییس جمهور بلاروس در سخنان خود برای تشویق مردم به کار و تلاش به منظور توسعه و پیشرفت کشور، عبارتی اشتباه بر زبان آورد که هزاران شهروند از آن این‌گونه برداشت کردند: "لباسهای خود را درآورید و کار کنید"!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر لوکاشینکو به سبب اشتباه در سخنرانی خود در چند روز گذشته، تحت فشار افکار عمومی ملی و بین المللی قرار گرفته است؛ وی در سخنان خود برای تشویق مردم به کار و تلاش بدون هیچ قید و شرطی به منظور توسعه کشور و تلاش برای ایجاد تحول و پیشرفت فناوری در کشور، یک واژه را به صورت اشتباه تلفظ کرد و سبب شد تا هزاران شهروند، جمله اش را اینگونه بفهمند: "لباسهای خود را در آورید و کار کنید"!

روز بعد، اما، دیدن شمار زیادی از کارگران و کارکنان که به صورت برهنه و یا نیمه برهنه در محل کار خود حاضر می شدند، در حالی که گمان می کردند فرمان ریاست جمهوری را اجرا می کنند، ملت بلاروس را بهت زده کرد!

به نوشته "روسیا الیوم"، رسانه های ملی برای تصحیح جمله اشتباه رییس جمهور تلاش کردند؛ آنها توضیح دادند که رییس جمهور در سخنرانی خود از ابتکار و فن آوری  سخن رانده و بر کار و توسعه تاکید کرده است اما کلمه "توسعه دادن" را به اشتباه همانند "برهنه شدن" تلفظ کرده است که در زبان روسی تلفظ این دو واژه بسیار شبیه است.

مطبوعات بلاروس تاکید کردند که رییس جمهور، ناخواسته در سخنان خود اشتباه کرد و اصلا مقصودش "برهنه کار کردن" نبوده است؛ اما به نظر می رسد که این واژه خوشایند بسیاری از افراد در بلاروس قرار گرفت؛ حتی برخی از شهروندان تصاویر عریان خود در محل کار را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند و رییس جمهور را در برابر ملت خود و جامعه بین المللی در یک تنگنا قرار دادند.

کشور بلاروس یا روسیه سفید در اروپای شرقی در همسایگی اوکراین و لهستان واقع است؛ پایتخت آن شهر مینسک و تعداد ساکنانش 9.49 میلیون نفر است. بلاروس پیش تر بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و در 25 آگوست 1991 اعلام استقلال کرد. الکساندور لوکاشنکو از سال 1994 تاکنون رییس جمهور بلاروس است.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها