سخنان نصرالله درباره تاج و تخت های حامی صهیونیسم

سخنان نصرالله درباره تاج و تخت های حامی صهیونیسم
جمعه 11 تير 1395 - 20:40

العالم - دبيركل حزب الله لبنان گفت: برخي از رژيم ها و حكومت هاي سلطنتی عربی به طور علنی و برای حفظ تخت و تاج خود به اسرائيل خدمت می كنند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس که جمعه شب به طور زنده از شبکه العالم پخش شد، با بیان اینکه از جمله اهداف اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمينی (ره) زنده ماندن قضيه فلسطين بود ، گفت: روز جهانی قدس، روزی برای يادآوری درد و رنج ملت فلسطين و زنده نگاه داشتن قضيه فلسطين و براي ترسيم راه و تعيين مسير و نيز مشخص كردن آشكار مسئوليت ها به دور از تعارف هاي ديپلماتيك و سياسی است.

فلسطین سرزمین به سرقت رفته است

وی افزود " حق آشكاري كه در چنين روزی بايد با اقتدار گفته شود، اين است كه فلسطين سرزمينی اشغال شده و سرقت رفته از اهالی مشروع خود است و زمان مالكيت سرزمينی را كه به سرقت وغارت رفته است، به سارق نمی دهد، حتی اگر همه جهانيان هم آن را به رسميت بشناسند. اسرائيل رژيمی اشغالگر و سارق و غارتگر است كه نبايد آنرا به رسميت شناخت، بلكه بايد از ميان برداشته شود تا حق به صاحبانش بازگردد.

نصرالله اظهارداشت " هر سخن ديگری، صرفاً ظلم و ريا و باطل و فريب و به منزله ناديده گرفتن حقايق دين و اخلاق است، در بدترين شرايط و موارد، برخي از ملت ها احساس مي كنند كه ضعيف هستند، در بدترين شرايط ، ضعف شايد اجازه نرفتن به جنگ را بدهد، اما هرگز مجوز به رسميت شناختن دشمن و گام برداشتن در مسير عادی سازی روابط با آن و برقراری روابط تجاری و ديپلماتيك و امنيتی با آن را نمی دهد.

وی افزود : بيشترين توطئه ای كه اكنون با اين دشمن صورت می گيرد، آنچيزی است كه اكنون در سطح برخی از كشورهای عربی انجام می شود و برخی از آن ها در يكی از كميته های مهم در شورای امنيت به اسرائيل رای می دهد، آيا تو به اندازه ای ضعيف هستی كه رای می دهی و چهره اسرائيل را پاك می كنی؟

رژیم های عربی اسرائیل را به رسمیت نشناسند

دبيركل حزب الله لبنان گفت: در روز قدس، خطاب به همه اينها می گوييم كه اسرائيل را به رسميت نشناسيد و به آن مشروعيت نبخشيد، اين مساله را به نسل های آينده و آيندگان واگذار كنيد، چرا كه خداوند، قومي را خواهد آورد كه آن ها را دوست خواهند داشت، برخی ازحكام و از اين نسل، اگر ضعيف و ناتوان بودند، خداوند بندگان عذاب ديده خود در فلسطين و سرزمين فلسطين و مقدسات آن را برای مفسدان رها نخواهد كرد، بلكه اين نسل، با نسلی ديگر جايگزين خواهد شد كه آماده است تا اين غده سرطانی را از پيكره منطقه از بين ببرد.

سيد حسن نصرالله ، مقاومت و پايداری و لو برای مدت طولانی را تنها راه مبارزه ملت فلسطين و ملت های منطقه دانست كه رژيم اسرائيل به اراضی آن چشم طمع دوخته است.

"سيد حسن نصرالله ، مقاومت و پايداری و لو برای مدت طولانی را تنها راه مبارزه ملت فلسطين و ملت های منطقه دانست كه رژيم اسرائيل به اراضی آن چشم طمع دوخته است"

مذاکرات سازش تقویت کننده صهیونیست ها بوده است

وی بیان کرد: مذاكرات موجب به رسميت شناختن اسرائيل شد و زمينه را برای برخی از عرب ها برای عادی سازی روابط با اسرائيل فراهم كرد، راه معلوم است و به هيچ شرح و استدلالی نياز ندارد زيرا واقعيت هايی را كه از پيش از سال 1948 تا كنون درآن زندگی كرده ايم، اين مفهوم را تاييد می كند.

ایران ستون مقاومت درمنطقه است

نصرالله همچنين گفت: طرح مقاومت در لبنان و فلسطين كه ستون آن جمهوری اسلامي ايران است، دستاوردها و پيروزي های واقعی را در لبنان و فلسطين و در سطح منطقه به دنبال داشته است.

وی یادآور شد: در اوج پيشروی مقاومت در سطح امت اسلامی و در راستای تحولات بزرگ، درمی يابيم كه برخی ها با اقتدار و با هدف به شكست كشاندن اين طرح وارد عمل شدند و از دو راه وارد شدند؛ يكی سوق دادن منطقه به سوی جنگ و فتنه تحت عناوين و پوشش های دروغين مانند آزادی و دموكراسی و به كارگيری امكانات مالی قوی با هدف ضربه زدن به فرهنگ مقاومت و اراده مقاومت كه دراين مورد همچنان در سوريه ، يمن و عراق كار می شود و تلاش برای جنگ افروزی و فتنه انگيزی از بحرين تا ليبی ادامه دارد و راه دوم، باز كردن درب ها به سوی اسرائيل و گشايش روابط با آن با هدف فراهم كردن زمينه معرفی اين رژيم به عنوان دوست يا هم پيمان است.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت " مساله قابل توجه اين است كه همان رژيم ها بلكه همان خاندان هاي حاكم كه براي گشايش راه به روي آمريكا و انگليس با هدف تشكيل رژيم اسرائيل تلاش كردند، همچنان با هرنوع امكانات مقاومت چه در سوريه و يا عراق مي جنگند تا در كرسي قدرت باقی بمانند، اين ها همان كساني هستند كه با اسرائيل نجنگيدند و اجازه جنگ با اين رژيم را ندادند و عليه هر كسی كه خواهان مبارزه با اسرائيل بود، با عنوان ها و بهانه هايی غير از بهانه طايفه گری توطئه كردند.

وی تاکید کرد: اگر برخی رژیم ها تلاش انسانی و مادی خود را که در سوریه و یمن هزینه کردند، روی فلسطین متمرکز می کردند، فلسطین 10 باره آزاد می شد.

حامیان قدس مورد غضب دشمن هستند

نصرالله گفت: تصادفی نيست كه كسانی كه روز قدس را در كشورهای مختلف اعم از يمن و بحرين و سوريه و عراق و ايران و نيجريه گرامی می دارند، اگر به پشت هاي آنان نگاه كنيد، متوجه آثار و ضرباتي مي شويد كه از سوي نظام سعودی متحمل آن شده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود " پيامی كه می خواهم به شما برسانم ، اين است كه همه مزدوران و خدمتگزاران آمريكا و اسرائيل در منطقه بايد اين را درك كنند و از اين احتمال كه جنبش هاي مقاومت ما از حمايت از قدس و از ملت فلسطين دست بكشند، نااميد شوند.

وی گفت: در يمن يك سال و نيم است كه جنگ بي وقفه جريان دارد و به نام اسلام و با حمايت و تاييد سازمان ملل بزدل، کودکان بیگناه كشته می شوند، آن چه در يمن روي مي دهد، فجيع و خطرناك و رعب آور است؛ اما آيا مردم يمن گفتند كه به خاطر اسلام و قدس كافر شديم ؟ به هيچ وجه اين گونه نبود، آن ها فقط گفتند كه به قضيه فلسطين و قدس پايبند هستند و همچنين در نيجريه وضعيت اين چنين است، فقط به اين دليل كه آن ها درمحور و خط مقاومت قرار دارند.

شعارهای حمایت از دمکراسی دروغ است

دبیرکل حزب الله لبنان دربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه مباحثی که در منطقه با عنوان آزادی ودموکراسی جریان دارد دروغی بیش نیست و هدف از آن نابودی ملتها و جنبشهای مقاومت، برای حمایت از اسرائیل و ادامه حیات این رژیم است.

وی خطاب به رژیم های وابسته و مخالفان مقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی گفت: این پیامی واضح و مشخص است، با هیچ وسیله ای نه سانسورتبلیغاتی یا اقدام های تحریک آمیز طائفه ای شما نمی توانید محور مقاومت را وادار به رها کردن مساله فلسطین و قدس کنید تا اسرائیل در زمین فساد کند.

"دشمنان با هیچ وسیله ای نمی توانند محور مقاومت را وادار به فراموشی مساله فلسطین و قدس کنند"

وی افزود: ترس و نگرانی ناشی از تظاهرات مختلف در پایتخت های کشورهای عربی موجب شده رژیم صهیونیستی خود را در معرض خطر ببیند؛ اما چه کسی این تهدید را برای اسرائیل به فرصت تبدیل کرد ؟ راه آزادی دشوار نیست بلکه به اراده و تصمیم گیری نیاز دارد.

سید حسن نصرالله یادآور شد: تلاش ها و جانفشانی های مردم سوریه و عراق تضمین کننده آزادی فلسطین است برخی از خدمتکاران اسرائیل مانع مبارزه مردم خود با اسرائیل می شوند و موانعی را ایجاد کرده و جنگ در هر زمینه ای به جز برای خدمت به فلسطین را مجاز می دانند.

وی با تاکید براینکه مقاومت امکان پذیر است و مردم کشورهای اسلامی باید در برابر کسانی که به ادامه جنگ اصرار دارند بایستند، افزود: جنگها و فتنه ها را می شود متوقف کرد می توانیم به راه درست و صحیح و به درگیری حقیقی وارد و همگی پیروزمندانه از آن خارج شویم.

کشورهای عربی عامل تامین امنیت رژیم صهیونیستی

وی گفت: متاسفانه در کنفرانس امنیتی هرتزلیا(کنفرانس بررسی میزان امنیت رژیم صهیونیستی) کشورهای عربی نیز مشارکت داشتند؛ و ذلت کشورهای عربی به حدی رسیده بود که در آن فعال بودند و نماینده مخالفان سوری هم زینت بخش آن بود؛ این مسئله هشدار می دهد که خط  مشی سوریه ای که مخالفان در صدد ترسیم آن هستند، مانند این کنفرانس باشد.

وی تاکید کرد: اسرائیل امروز با اسرائیل سال 2011 که در وضعیت سختی بود تفاوت دارد، صهیونیست ها اکنون از فرصت های جدید به ویژه درارتباط با سوریه و وضعیت جوامع عربی سخن می گویند، و حتی خواهان مشارکت در مبارزه با تروریسم شده اند؛ در حالی که گروه النصره را با سلاح و مواد غذایی حمایت می کنند.

اسرائیل نگران شکست داعش درسوریه است

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: از نگرانی درباره شکست داعش در سوریه سخن گفتند چرا از پیروزی محور مقاومت در سوریه و شکست داعش بیمناک هستند از ایران که موضوع آن در کنفرانس هرتزلیا نقش پررنگی داشت سخن گفتند. دبیرکل حزب الله گفت که درباره مساله سوریه با برخی از گروههای فلسطینی اختلاف داریم اما در مساله فلسطین هیچ اختلافی وجود ندارد.

سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست ها گفت: طبیعی است که شما حجم اطلاعات زیادی درباره ما دارید اما چه کسی در جنگ 2006 میلادی چیزهای غیرمنتظره در چنته داشت؟ شما یا ما؟ مقاومت در سال 2006 میلادی اقدامات و کارهای غیرمنتظره ای کرد. مسئله مهم و جدید، حجم اطلاعات ما درباره اسرائیل و نقاط قوت و ضعف آن است. ما ازامکانات عظیم شما خبر داریم و شما نیز از امکانات ما مطلع هستید و ما جز شکست بیشتر برای شما و پیروزی بیشتر برای خودمان چیز دیگری را انتظار نداریم.

وی افزود: فکر می کنم که کنفرانس هرتزلیا - در ارتباط با مسائل مورد اهمیت ما- چیز جدیدی ندارد و تغییری ایجاد نمی کند. چیزهای جدید نزد ما است. امروز مقاومتی در مقابله با اسرائیل وجود دارد که از اراده نبرد برخوردار است و نه تنها از مقابل شما فرار نمی کند بلکه شبانه روز برای روبرو شدن با شما محیا شده و هراسی به دل ندارد و از قدرت نظامی و مردمی زیادی برخوردار است.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: امروز علی رغم ویرانی شایع درمنطقه، قدرت واقعی به نام حزب الله در منطقه وجود دارد که دارای اقتدار است و ما تهدید را با تهدید، بازدارندگی را با بازدارندگی پاسخ می دهیم و برای مقابله با اسرائیل قاطعیت داریم. 

217-215-9

پربیننده ترین خبرها