خطرناکترین کشوردنیا برای زندگی کودکان کجاست؟

خطرناکترین کشوردنیا برای زندگی کودکان کجاست؟
سه شنبه 15 تير 1395 - 11:56

العالم - صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: عراق یکی از خطرناکترین کشورها برای زندگی کودکان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فرات نیوز، این سازمان در بیانیه ای با اشاره به انفجار تروریستی روز گذشته منطقه الکراده در بغداد اعلام کرد بر اساس گزارشها دراین دو انفجار دستکم 125 نفر کشته و صدها نفر از جمله شمار زیادی کودک زخمی شدند.
یونیسف تصریح کرد: این دو انفجار، مناطق خرید مملو از جمعیت را هدف قرار داد که معمولا خانواده ها و کودکان درماه مبارک رمضان پس از افطار به آنجا می روند. چهار دهه جنگ پی در پی این کشور را به یکی از خطرناکترین مناطق برای زندگی کودکان تبدیل کرده است.
این صندوق خاطرنشان کرد، با افزایش خشونت در سراسرکشور عراق، کودکان سنگین ترین بها را پرداخت می کنند، کشتن و معلول کردن کودکان بر اساس قوانین بین المللی بشر دوستانه، نقض آشکارحقوق بشر است.
این صندوق از طرفهای درگیر خواست تا از کودکان در برابر انواع اقدامات خشونت آمیز حمایت کنند.
گفتنی است یک خودروی بمب گذاری شده در ساعات پایانی روز شنبه (سحرگاه یکشنبه) در منطقه الکراده در مرکز بغداد پایتخت عراق به شهادت شمار زیادی مردم از جمله زنان و کودک و زخمی شدن دهها شهروند دیگر منجر شد و دولت نیز به دنبال این جنایت تروریستی فجیع، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
یونیسف هفته گذشته خاطرنشان کرده بود که "یک سوم کودکان عراق یعنی حدود 3 میلیون و 600 هزار کودک با خطرات اقدامات خشونت آمیز و تروریستی مواجه هستند".

منابع عراقی همچنین اعلام کرده اند که از 215 فرد کشته شده در انفجار روز یکشنبه در بازار الکراده بغداد، 75 نفر کودک بوده اند.

217-211-9

پربیننده ترین خبرها