جزئیات حمله به مرقد امام زاده محمد در بلد + ویدیو

شنبه 19 تير 1395 - 14:44

در سلسله انفجارهای انتحاری شهر بلد واقع در استان صلاح الدین، حداقل 40 نفر به شهادت رسیده و 74 نفر مجروح شدند.


به گزارش خبرنگار شبکۀ العالم در این انفجارها که مرقد امام زاده محمد بن امام علی الهادی علیهما السلام در شهر بلد را هدف قرار داده بودند، سه عنصر انتحاری، کمربند انفجاری خود را در مقابل درب ورودی مرقد شریف، منفجر کردند.
این سلسله انفجارها که بیش از یکصد شهید و مجروح بر جای گذاشتند پس از آن رخ دادند یک گروه از تروریست ها با لباس نظامی سعی کردند به صحن امام زاده حمله کنند. درگیری های خشونت باری در اطراف ورودی اصلی حرم آغاز شد. سپس سه عنصر انتحاری در آن میان، خود را منفجر کردند با این انفجارها، تمام مغازه های نزدیک به درب شمالی حرم، طعمه آتش شدند.
مسئولین آستان مقدس امام زاده محمد بن امام هادی علیهما السلام گفتند که این حادثه نتیجه عدم هماهنگی بین نیروهای حفاظت حرم بوده است.
عبد الامیر مهدی، مسئول مرقد امام زاده محمد علیه السلام، امروز شنبه به شبکۀ خبری العالم گفت: «نکته قابل توجه این است که تمام مغازه های اطراف به آتش کشیده شدند. دولت باید در استراتژی امنیتی خود تجدید نظر کند و بین تمام دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی همکاری کامل وجود داشته باشد».
شهروندان بلد این حمله را مشابه حمله تروریستی در الکراده بغداد دانستند و گفتند که مواد منفجره مورد استفاده تروریست ها در منطقه به حدی قوی بود که تمام منطقه تا ساعت ها در آتش می سوخت.
هدف گروه تروریستی داعش از حمله به اماکنیمثل مرقد امام زاده محمد علیه السلام، ایجاد فتنه مذهبی در عراق است.

208 

پربیننده ترین خبرها