جنایات آل سعود در گذر تاریخ +ویدیو

دوشنبه 21 تير 1395 - 21:02

عربستان سعودی (العالم) – صاحبان اندیشه وهابی همواره مساجد و مقدسات اسلامی را هدف قرار می دهند که جدید ترین آن مرقد "سید محمد" (ع) استان "صلاح الدین" در عراق بود.

این در واقع در چارچوب تلاش رژیم وهابی آل سعود برای حذف آثار اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره و انهدام مزارهای اهل بیت (ع) و صحابه است.
اقدام های خرابکارانه ای که جهان اسلام اکنون شاهد آن است مانند حمله داعش  و القاعده به مساجد، عتبات و مزارهای مقدس زاییده امروز نیست بلکه تاریخ آن به زمان تشکیل عربستان سعودی و سلطه اندیشه تکفیری بر حیات سیاسی جزیره العرب است.  
* انهدام مزارهای اهل بیت (ع) و محو آثار اسلامی
با نگاهی به گذشته به راحتی می توان اقدام اندیشه وهابی در زمینه انهدام مزارها و محو آثار صحابه و تابعین و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) را مشاهده نمود.
دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره به خاطر کثرت آثار دینی در آن بیشتر از سایر شهرها در معرض این محنت واقع شد که دل مسلمین را به درد آورد و رابطه شان را با میراث و گذشته درخشانشان قطع نمود. 
انهدام و تخریب ها فقط به شهرهای مقدس عربی محدود نشد بلکه آل سعود در سال 1802 میلادی در جنایتی به نام کشتار کربلا با 20 هزار نفر به این شهر حمله کرده و ضمن قتل هزاران نفر از اهالی کربلای معلی، یک طرف گنبد این بارگاه را منهدم و خزانه آن را غارت کردند. 
سپس برای انهدام بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) راهی "نجف اشرف" شدند اما به خاطر استحکام دیوار خارجی آن و دلاورمردی مدافعین حرم، موفق به آن نشدند. 
سال 1225 هجری، سعود بنیانگذار آل سعود با 8 هزار نفر راهی شام شد و با اموال، کالاها و غنیمت های زیادی از مسلمانان بازگشتند. 
* حملات علیه کشورهای اسلامی و انهدام هویت دینی 
آل سعود به این موضوع اکتفا نکرده و پس از سیطره بر حجاز، مانع ورود کاروان های حج از مصر، شام، عراق و استانبول شدند چون معتقد بودند این کاروان ها دارای مظاهری مغایر با اصول و تفکرات انحرافی آل سعود هستند که مطابق با اصول دعوت سلفی نیست.
سیاست حکام آل سعود برای حذف آثار مقدس اسلامی همچنان ادامه دارد، دولت سعودی برای اجرای طرح به اصطلاح توسعه حرم مکی، 95 ساختمان قدیمی مکه را برای ساخت هتل های جدید، مجتمع های مسکونی و تجاری ویران کرد.
فقط 10 درصد آثار تاریخی مدینه منوره از عملیات به اصطلاح توسعه حرم نبوی شریف در امان مانده و افکار عمومی جهان اسلام طرح های آل سعود و اندیشه وهابی تکفیری را محکوم نموده اند.    
آثار اسلامی جزیره العرب در حالی ویران می شود که منطقه "خیبر" همچنان دارای آثار مرتبط با تاریخ یهودی است، درحالیکه آثار ملک عبدالعزیز بن سعود حفظ شده و میراث ملی محسوب می شود!    
206
 

پربیننده ترین خبرها