اکونومیست: اردوغان اینگونه اسد را قوی‌تر می‌کند ...

اکونومیست: اردوغان اینگونه اسد را قوی‌تر می‌کند ...
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 11:17

مجلۀ انگلیسی اکونومیست نوشت، میان تشدید سرکوبگری‌های اردوغان در داخل ترکیه و تضعیف "مخالفان" اسد در سوریه رابطۀ مستقیمی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، مجلۀ انگلیسی "اکونومیست"، با اشاره به اقدامات انتقام جویانۀ اردوغان از کودتاچیان، تأکید کرد که این شرایط پیامدهایی منفی برای "مخالفانی" خواهد داشت که ترکیه از آن ها در سوریه حمایت می کند.
این مجله، در مقاله ای که روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت در حالی که اردوغان مشغول امتحان راه های مختلف برای انتقام گیری از دشمنان خود در داخل ترکیه است، "مخالفان" سوری به دلیل کاهش حمایت های ترکیه از آنان در حال متحمل شدن شکست های پیاپی هستند. برای نمونه، آنان گذرگاه مرزی "باب الهوی" را که دروازۀ اصلی ارسال کمک های ترکیه برای مخالفان در سوریه است، از دست داده اند.
از سوی دیگر، دو روز پس از تحرکات ارتش ترکیه، ارتش سوریه و همپیمانانش توانستند چندین پایگاه  برای خود در جادۀ مهم "کاستلو" ایجاد کنند. این جاده آخرین راه امدادی "مخالفان" به سوی شرق حلب بود. ارتش سوریه و همپیمانانش پس از این دستاورد، مناطق تحت کنترل "مخالفان" را کامل در محاصره قرار داده است.
اکونومیست افزود در حالی که حمایت های بین المللی از "مخالفان" در حال کمتر شدن است، حمایت موافقان دولت سوریه از آن با قدرت ادامه داد.
220
 

پربیننده ترین خبرها