امیرپوردستان :

داعش تعدادی ازعناصرخود را از قصرشیرین و نفت شهرجذب کرده

داعش تعدادی ازعناصرخود را از قصرشیرین و نفت شهرجذب کرده
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 10:36

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: باید از دشمنی که از در دوستی و صلح آمده پرهیز کرده احتیاط کرد و به هیچ وجه نباید در مورد آن خوش گمان بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در همایش «جنگ ترکیبی» که صبح امروز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: طبق روایات، باید از دشمنی که از در دوستی و صلح آمده پرهیز کرده احتیاط کرد و به هیچ وجه نباید در مورد آن خوش گمان بود.


پوردستان تصریح کرد: وقتی دشمن ادعای دوستی می‌کند، باید بیشتر از او واهمه داشت.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، ایران از مهمترین اقمار امریکا بود و هرگاه امریکا می‌خواست به کشوری فشار بیاورد، از طریق ایران جلوی صادرات نفت او از تنگه هرمز می‌گرفت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نگرانی اصلی امریکایی ها از انقلاب اسلامی حرفهای تازه ای بود که با خود آورده بود مانند  استقلال، آزادی و ولایت فقیه و می‌دانستند این ادبیات در مرزهای ایران محصور نمی‌ماند.
پوردستان تاکید کرد: رفتار امریکا با ما رفتار مقابله ای نبود بلکه حرکتی براندازانه بود.
وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم، امریکایی ها برای مقابله با کشورها عملیات قاطع و سریع را در دستور کار قرار دادند که لازمه آن، جنگ ترکیبی است و در برابر انقلاب اسلامی هم همین کار را کردند و از طریق تهاجم نظامی و محاصره اقتصادی و منزوی سازی و... یک جنگ هیبریدی تمام عیار علیه ما داشتند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امریکا تمام تلاش خود را کرد تا از شکل گیری قطب قدرت اسلام جلوگیری کند و داستان ساختگی 11 سپتامبر را به راه انداخت.
پوردستان با بیان اینکه ما باید در حوزه جنگ ترکیبی، تهدید را تمام و کمال شناسایی کنیم، از لزوم حرکت به سمت ادبیات مشترک در جنگ ناهمطراز سخن گفت و اظهار داشت: پیش بینی امکانات و تجهیزات مناسب برای برخورد با تهدید باید صورت گیرد چراکه ما عملا درگیر جنگ ترکیبی هستیم و وظیفه داریم مناسب با این تهدیدات، توانمندی خود را نیز ارتقا دهیم.
وی یکی از تهدیدات را گروه های تکفیری و داعش دانست و گفت: اینها تعدادی از عناصر خود را در قصرشیرین و نفت شهر جذب کردند و 2 نفر از تیمی که اخیرا توسط نیروهای ما در غرب زدند، از همین ها بودند که هم آموزش دیده بودند و هم جلیقه انتحاری داشتند.
فرمانده نزاجا با بیان اینکه هنوز ردپای داعش در استان دیالی عراق دیده می شود، افزود: داعش به افغانستان و نزدیکی مرز پاکستان آمده و برای ضربه زدن به ما برنامه دارد.
پوردستان تصریح کرد: دشمن ما را تحریم و در زمان ریاست جمهوری اوباما حلقه های تحریم را تنگ‌تر کرد چراکه تحریم می‌تواند کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
پوردستان همچنین به موضوع بیوتروریسم اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن از از بحث بیوتروریسم و محصولات تراریخته در مقابله با انقلاب و مسلمانان استفاده می‌کند و یکی از مهمترین اهداف آنها از محصولات تراریخته، کنترل جمعیت مسلمانان است و امروز شاهدیم که با مصرف محصولاتی که می‌آید، سرطان و ناباروری بیداد می‌کند.
وی در پایان تاکید کرد: مقابله با جنگهای ترکیبی، عزم ملی را می‌طلبد.

منبع : خبرگزاری فارس

پربیننده ترین خبرها