بارزانی خبر داد:

هماهنگی اربیل با بغداد برای آزادی موصل

هماهنگی اربیل با بغداد برای آزادی موصل
يکشنبه 24 مرداد 1395 - 11:28

رئیس منطقه کردستان عراق بر وجود هماهنگی میان مسئولان این منطقه با مسئولان دولت مرکزی در بغداد درخصوص عملیات آزادسازی موصل از اشغال داعش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ریاست منطقه کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با " فالح الفیاض" مشاور امنیت ملی عراق و هیئت همراه او در گردشگاه صلاح الدین در شهر اربیل در شمال این کشور گفت: " اداره محلی منطقه کردستان عراق و دولت بغداد و ائتلاف بین المللی جنگ با داعش با یکدیگر در زمینه اجرای عملیات آزادسازی موصل و مرحله پس از داعش توافق نظر دارند.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق و اوضاع امنیتی در جبهه های نبرد با داعش دراستان های مختلف عراق را بررسی کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، الفیاض نیز رئیس منطقه کردستان عراق را در جریان پیروزی ها و دستاوردهای نظامی نیروهای عراقی در شهر فلوجه و استان های الانبار و نینوا و دیگر مناطق عراق قرار داد.

دولت عراق ماه می گذشته، یگان های نظامی را به نزدیک موصل - بزرگ ترین شهر تحت اشغال داعش در عراق- اعزام کرد که این اقدام درراستای نقشه بازپس گیری این شهر از داعش صورت گرفت.

موصل در فاصله حدود 465 کیلومتری از بغداد پایتخت عراق از نظر جمعیت، دومین شهر بزرگ عراق به شمار می رود و تعداد جمعیت آن، قبل از اشغال داعش، حدود دو میلون بود.
215-6

پربیننده ترین خبرها