کدام گروه‌ها نبرد موصل را مدیریت می‌کنند؟

کدام گروه‌ها نبرد موصل را مدیریت می‌کنند؟
چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 20:50

جنبش "النجباء" و سازمان "بدر" عراق ضمن تاکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای نیروهای مردمی، خواهان تشیکل اتاق عملیات مشترک با نیروهای امنیتی این کشور برای مدیریت نبرد آزادسازی موصل از دست ترویست های داعش، شدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، اکرم الکعبی دبیرکل جنبش "النجباء" و هادی العامری دبیرکل سازمان "بدر" عراق، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای نیروهای بسیج مردمی عراق و تقویت آن، خواهان تشکیل اتاق عملیات مشترک با نیروهای امنیتی  این کشور برای مدیریت عملیات آزادسازی شهر موصل از دست تروریست های داعش شدند.

"سومریه نیوز" در گزارشی نوشت: جنبش النجباء در بیانیه ای اعلام کرده است که اکرم الکعبی دبیرکل این جنبش روز چهارشنبه در دفترش در بغداد با هادی العامری دبیرکل سازمان بدر دیدار و درخصوص ساختار جدید نیروهای بسیج مردمی و آمادگی برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل، بحث و تبادل نظر کرده اند.

براساس این بیانیه دو طرف ضمن پیشنهاد تشکیل اتاق عملیات مشترک با نیروهای امنیتی برای مدیریت نبرد آزادسازی موصل، درباره ساختار جدید نهاد نیروهای بسیج مردمی، بحث و گفت وگو کرده اند.
دبیران کل النجباء و بدر در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت حفظ دستاوردهای نیروهای بسیج مردمی و تقویت آن، درباره هرگونه تلاش برای تعرض به این نهاد از طریق توطئه های منطقه ای و داخلی، هشدار دادند.
دو طرف در این دیدار بار دیگر بر مخالفت خود با ورود نیروهای بیگانه به عراق تاکید و ورود این نیروها به کشور را نقض حاکمیت آن توصیف کردند.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز جمعه گذشته تاکید کرد که هیچ مانعی برسر راه مشارکت نیروهای مردمی در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست تروریست های داعش وجود ندارد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها