اماراتی ها خواستار آزادی یکی ازسران مخالف شدند

اماراتی ها خواستار آزادی یکی ازسران مخالف شدند
جمعه 29 مرداد 1395 - 09:55

العالم - در نخستین سالروز بازداشت یکی از سران معارض اماراتی، فعالان در شبکه های اجتماعی خواهان آزادی وی شده و تاکید کردند که او صرفا به خاطر بیان دیدگاههای خود زندانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاربران و فعالان شبکه اجتماعی توییتر در سالروز بازداشت ناصر بن غیث ( استاد اقتصاد و از معارضان اماراتی) خواهان آزادی وی شدند.

به نوشته سایت نوافذ، ناصر بن غیث، که دکترای اقتصاد دارد، پس از بازداشت هشت ماه در زندانی مخفی نگهداری می شد تا این که فروردین ماه امسال (آوریل) برای محاکمه در دادگاه عالی فدرال در ابوظبی در بخش امنیت کشور حضور یافت.

مرکز بین المللی عدالت و حقوق بشر فاش کرد که این استاد اقتصاد مورد شکنجه و بدرفتاری در زندان قرار گرفته است.

حسن الدقی دبیرکل حزب امت معارض در امارات از سیاست های دوگانه مسئولان این کشور انتقاد کرد و گفت: تعجب می کند که امارات با انتقال زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو به این کشور موافقت می کند؛ درحالی که ناصر بن غیث در معرض شکنجه قرار دارد.

وی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: "آمریکا پلیدی اخلاقی خود در زمینه زندان گوانتانامو را تحمل نکرد؛ پس چطور امارات آن را تحمل خواهد کرد؟

ابراهیم آل حریم معارض دیگر اماراتی نیز نوشت: دکتر ناصر بن غیث فقط به خاطر بیان دیدگاههایش زندانی شد و اکنون با اتهام های ساختگی محاکمه می شود.

احمد منصور دیگر معارض اماراتی گفت: نقطه نظرات دکتر ناصر بن غیث درباره اوضاع مصر به مذاق برخی خوش نیامد، لذا از قوانین علیه او استفاده کرده و او را به تروریسم و تهدید امنیت کشور متهم کردند.

وی افزود: ناصر شخصی صلح جو بود و افکار خشن نداشت، پس چطور چنین فردی به تروریسم متهم می شود؟

یکی دیگر از فعالان نوشت: بارزترین اندیشمند و اصلاح طلب و دانشمند در امارات به خاطر نوشتن یک مطلب در توییتر بازداشت می شود. ناپدیدن شدن و شکنجه در زندانهای مخفی و محرومیت از خواب و اقامه نماز؛ همه و همه به خاطر نوشتن یک مطلب در توییتر است.

مسئولان اماراتی در فروردین ماه 5 سال پیش (آوریل سال 2011 میلادی) نیز پنج نفر از جمله ناصر بن غیث را بازداشت کرده بودند که وی هفت ماه بعد آزاد شد. در آن زمان گفته شد که آنها به ولیعهد ابوظبی اهانت کرده اند.

ناصر بن غیث گفت که با شدیدترین شکنجه ها در طول هفت ماه روبرو بوده است.

برپایه این گزارش، دهها اماراتی که بیشتر آنها دانشگاهی هستند، به زندان از پنج سال تا 15 سال محکوم شده اند که علت آن هم درخواست برای اصلاحات در کشور بوده است.

هشت سازمان حقوق بشری جهانی در ژوئن سال 2015 میلادی از دولت امارات خواستند تا درباره شکنجه بازداشت شدگان تحقیقات همه جانبه را آغاز و آنها را فوری آزاد کند.

211-6-9

پربیننده ترین خبرها