چگونه سازمان ملل 10هزار نفر را در هائیتی کشت؟

چگونه سازمان ملل 10هزار نفر را در هائیتی کشت؟
جمعه 29 مرداد 1395 - 14:16

سازمان ملل اعتراف کرد که در شیوع بیماری وبا در هائیتی در سال 2010 که به مرگ 10 هزار نفر منجر شد، نقش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، اگر چه پژوهش ها نشان می داد که نیروهای نپالی سازمان ملل عامل شیوع این بیماری در هائیتی بوده اند اما این سازمان پیوسته این اتهام را نفی می کرد. با وجود این، اکنون انتشار یک گزارش داخلی سازمان ملل – که روزنامۀ نیویرک تایمز به آن دست پیدا کرده – موضع این سازمان را تغییر داده است.
در همین خصوص، فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: «در سال گذشته، سازمان ملل به این باور رسیده است که باید تلاش بیشتری برای تعیین نقش خود در شیوع اولیه وبا در هائیتی انجام دهد».
به نظر می رسد که نشت فاضلاب از یک پایگاه سازمان ملل در مرکز هائیتی و در نزدیکی یک رودخانه، عامل شیوع وبا در این کشور بوده است.
به نوشتۀ نیویورک تایمز، اظهارات سخنگوی دبیر کل سازمان ملل پس از آن مطرح شده است که یک گزارش داخلی این سازمان تأکید کرده است «اگر اقدامات سازمان ملل نبود، وبا شیوع نمی یافت».
تا پیش از سال 2010، به مدت یک قرن، بیماری های واگیردار باکتریایی در کشور آمریکای لاتینی هائیتی شیوع نیافته بود. بیماری وبا از طریق باکتری هایی شیوع می یابد که به محض ورود به آب کنترل آن دشوار می شود، به ویژه در کشوری مانند هائیتی که تقریبا زیر ساختی برای مدیریت فاضلاب ندارد.

220-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها