ترکیه: مسکو از عملیات ما در سوریه اطلاع داشت

ترکیه: مسکو از عملیات ما در سوریه اطلاع داشت
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 18:31

العالم ـ وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که پیش از آغاز عملیات جرابلس، با دولت سوریه تماسی صورت نگرفت؛ اما آنکارا به مسکو و واشنگتن درباره این عملیات اطلاع داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فکری ایشیک" وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش حق دارد در جرابلس بماند تا این شهر به کنترل ارتش آزاد در آید، خواستار آن شد تا شهر منبج سوریه تحت کنترل مجدد طرفی قرار گیرد که پیش از آغاز جنگ، تحت سیطره آن بوده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وی تاکید کرد؛ تا آنجا که اطلاع دارم، پیش از آغاز عملیات جرابلس تماسی با دولت سوریه درباره آن صورت نگرفت؛ اما آنکارا به مسکو و واشنگتن درباره این عملیات که از مدتها پیش برای آن زمینه سازی شده بود، اطلاع داده بود.

ایشیک سپس در اظهاراتی متناقض، با بیان اینکه نمی توان دولت سوریه را نادیده گرفت، مدعی شد که "اسد در آینده سوریه جایی ندارد".

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش خواهان حفظ وحدت و سلامت خاک سوریه است، ابراز امیدواری کرد که به ایجاد یک منطقه بی طرف در سوریه نیازی نباشد.

ایشیک در اشاره به تحولات عملیات نظامی، اعلام کرد که نیروهای مجری عملیات "سپر فرات" شامل ارتش آزاد و نیروهایی از ارتش ترکیه با پشتیبانی هوایی امریکا، شهر جرابلس سوریه را به طور کامل تحت کنترل درآوردند و اینک عملیات پاکسازی در حال انجام است.

وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با تلویزیون "ان تی وی" ترکیه، توضیح داد که عملیات جرابلس دو هدف را دنبال می کند؛ یکی تامین امنیت مرزهای ترکیه ـ سوریه و دیگری جلوگیری از عبور نیروهای "یگانهای حمایت از ملت کرد" به خاک ترکیه.

وی با بیان این که ترکیه به دنبال آن است تا در یک هفته کُردها را به شرق فرات براند، هشدار داد که حزب اتحاد دموکراتیک مجبور است که به شرق فرات عقب نشینی کند و در غیر این صورت ارتش ترکیه در این خصوص اقدام خواهیم کرد.  

ایشیک همچنین خبر داد که عملیات جرابلس که روز گذشته آغاز شد، به کشته شدن دو تن از نیروهای ارتش آزاد و زخمی شدن دو تن دیگر از آنها منجر شد؛ اما نیروهای ارتش ترکیه آسیبی ندیدند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها