انتقاد از سرقت ادبی، کار دست نویسنده سعودی داد!

انتقاد از سرقت ادبی، کار دست نویسنده سعودی داد!
شنبه 6 شهريور 1395 - 14:33

یک نویسنده عربستانی به خاطر انتقاد از اقدام وزیر اطلاع رسانی این کشور در سرقت ادبی، از نویسندگی منع شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامۀ رای الیوم، "حسین بافقیه" نویسنده سعودی گفت که عادل الطریفی وزیر اطلاع رسانی عربستان وی را بعد از درج مطلبی در صفحه خود در تویتر از نوشتن منع کرده، و این دستور به وی ابلاغ شده است.

حسین بافقیه در مطلب خود در تویتر از ابیاتی که عادل الطریفی وزیر اطلاع رسانی سعودی در مدح شاهزاده خالد الفیصل امیر مکه مکرمه خوانده بود، انتقاد کرد.

بافقیه در صفحه خود درباره ابیات این وزیر نوشته بود: اگر ابیات عادل الطریفی را قالب نقد قدیم بررسی کنیم، چیزی فراتر از یک سرقت ادبی تمام عیار نیست.

به نوشته رای الیوم، این مطلب بافقیه بحث و جدل زیادی در شبکه های اجتماعی در عربستان به راه انداخت.

یکی از بارزترین اظهارنظرها را عبدالله الغذامی منتقد بزرگ سعودی در صفحه تویتر خود مطرح کرد. او نوشت: اگر ممنوعیت کار بافقیه به خاطر نقد الطریفی درست باشد، یک فاجعه فرهنگی و شغلی به شمار می رود.

الغذامی در مطلب دیگری در تویتر از وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی خواست در بیانیه ای موضوع ممنوع شدن فعالیت بافقیه به خاطر انتقاد از الطریفی را رد و یا تأیید کند.

شمار زیادی از کاربران طرفدار الغذامی نیز وزیر اطلاع رسانی سعودی را سرزنش و او را به "دیکتاتوری" در صورت درست بودن ممنوع القلم شدن بافقیه متهم کردند.

آنها گفتند: از کسی که در روز روشن قصیده ای مشهور را سرقت می کند، چه انتظاری می توان داشت؟ آیا می توان از وی انتظار داشت که منصف باشد؟
چندی پیش رسانه های خبری گفتند که الطریفی در مدح امیر مکه مکرمه شعرهای احمد شوقی شاعر مشهور عرب را به سرقت برده است.

6

پربیننده ترین خبرها