برای چهارمین بار رخ داد؛

جاسوسی هواپیمای آمریکا از پایگاه حمیمیم لاذقیه

جاسوسی هواپیمای آمریکا از پایگاه حمیمیم لاذقیه
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 22:17

یک فروند هواپیمای جاسوسی پوسایدون P-8A امریکا امروز یکشنبه بار دیگر بر فراز مناطق نزدیک به پایگاه روسی حمیمیم و مرکز پشتیبانی فنی روسیه در طرطوس پرواز کرد که این پرواز، چهارمین پرواز هواپیماهای جاسوسی امریکا بر فراز سواحل سوریه در هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "روسیا الیوم" به نقل از پایگاههای غربی دنبال کننده تحرکات هواپیماهای نظامی در منطقه نوشت: هواپیمای مذکور دارای شماره شناسایی 168761 صبح روز یکشنبه از پایگاه هوایی سیگونیلا در سیسیل به پرواز درآمده و به مدت یک ساعت و نیم در ارتفاع 8.6 هزار متری از سطح دریا در نزدیکی ساحل سوریه و پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه و بر فراز ساحل منطقه طرطوس دایره وار به پرواز پرداخته است. این هواپیما همچنین بر فراز منطقه شرق دریای مدیترانه که ناوگان دریایی روسیه در آن مستقر است به پرواز درآمده است.

همچنین براساس اطلاعات به دست آمده از دستگاههای شناسایی و رادارها، هواپیماهای شناسایی امریکا در چهار روز اخیر در هنگام ظهر به تأسیسات نظامی روسیه در سوریه، نزدیک شده و در فاصله روزهای پنج شنبه تا شنبه دو فروند هواپیمای امریکایی به شماره های شناسایی 168852 و 168858 در مسیر فوق از پایگاه هوایی سیگونیلا به پرواز درآمده اند.
ناظران بر این باورند که هواپیماهای جاسوسی آمریکا، تحرکات ارتش سوریه و نیروی نظامی روسیه در منطقه را زیر نظر دارند.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که هواپیمای P-8A پوسایدون آمریکا برای مقاصد شناسایی و جاسوسی و جست وجو و انهدام زیر دریایی به کار می رود و اخیراً پروازهای این هواپیماها بر ساحل سوریه، افزایش یافته است.

گفتنی است که نیروی هوایی آمریکا، اخیراً فعالیت هواپیماهای شناسایی خود را در نزدیکی مرزهای دریایی و زمینی روسیه افزایش داده است و هواپیماهای آمریکایی اخیراً در حوزۀ دریای بالتیک و خاور دور، بسیار مشاهده شده اند.
216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها