نیکوتین مانع پیری مغز می شود!

نیکوتین مانع پیری مغز می شود!
دوشنبه 5 مهر 1395 - 18:57

نیکوتین ماده ای در توتون سیگار که باعث اعتیاد می شود و در سیگارهای الکترونیکی هم به شکل مایع وجود دارد. به همین دلیل، نتایج یک گزارش پزشکی اکه نیکوتین را ماده ای با فواید خاص معرفی کرده است، می تواند جالب توجه باشد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، نتایج مطالعۀ جدیدی در دانشگاه تگزاس نشان می دهد که نیکوتین می تواند مغز را از پیری و ضعف ادراک محافظت کند.
بر اساس تحقیقی که توسط گاهنامۀ "سم شناسی" منتشر شده، آزمایش روی انسان و حیوان نشان می دهد که نیکوتین برای عملکردهای شناختی مفید است و واکنش های شیمیایی که در اثر استعمال نیکوتین در مغز رخ می دهد باعث کاهش تأثیرات شیمیایی منفی روی سلول های عصبی می شود.
خانم پروفسور «اورسولا وینز» که بر این پژوهش نظارت دارد می گوید فواید پزشکی نیکوتین هنگام استفاده در داروهای محرک مغز، بسیار چشمگیری بوده است.
این نتایج نشان می دهند دوز متوسط و بالای نیکوتین در داروها موجب نگرانی هایی که در مورد معتادان وجود دارد نمی شود و بر جوانب رفتاری انسان تأثیرگذار نیست.
تیم پژوهشی می گویند که قصد دارند آزمایش های خود را برای رسیدن به نتایجی که نشانگر عدم تأثیر نیکوتین روی جوانب رفتاری انسان باشد ادامه دهند.
نتایج این پژوهش لزوما به معنای ایمنی کامل نیست، همان طور که نمی تواند به معنای مجوز استفاده از این ماده در درمان کودکان و سالمندان باشد.
202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها