شنود مکالمۀ آمریکا و داعش پیش از حمله به ارتش سوریه

شنود مکالمۀ آمریکا و داعش پیش از حمله به ارتش سوریه
سه شنبه 6 مهر 1395 - 13:42

رئیس مجلس سوریه از وجود اطلاعات مهمی نزد دمشق درباره حملات آمریکا به ارتش و نیروهای مسلح سوریه در دیرالزور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از استپوتنیک، خانم "هدیه عباس" رئیس مجلس سوریه گفت: «دمشق اطلاعات مهمی درباره حملات اخیر آمریکا به ارتش سوریه در دیر الزور دارد».
وی افزود: «ارتش سوریه مکالمات آمریکا با داعش را شنود کرده است».

رئیس مجلس سوریه گفت: «ما دلایلی داریم که به خوبی نشان می دهد آمریکا در هدف قرار دادن ارتش سوریه در دیرالزور تعمد داشته. ما در زمان لازم آن را افشا خواهیم کرد».
وی افزود: «ارتش سوریه مکالمات آمریکا و داعش را پیش از حملات دیر الزور شنود کرده بود».

رئیس مجلس سوریه روز دوشنبه (5 مهر ماه 1395، 26 سپتامبر) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در تهران گفت: «آمریکا پس از حمله به پایگاه های ارتش سوریه در دیرالزور، داعش را برای حمله به این پایگاه ها راهنمایی کرد».

خانم هدیه عباس افزود: «آمریکا با تروریسم مبارزه نمی کند، بلکه درآن مشارکت دارد. هر زمان که در برابر تروریسم پیروزی به دست می آوریم، آمریکا را در برابر خود می بینیم».

 4 فروند از جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا روز شنبه (27 شهریور ماه 1395، 17 سپتامبر) به یکی از پایگاه های ارتش سوریه در اطراف فرودگاه دیرالزور حمله کرد که به کشته شدن 62 نیروی ارتش سوریه و زخمی شدن بیش از 100 نفر از آنان منجرشد. پس از این حمله داعش توانست بر پایگاه های ارتش در این منطقه تسلط یابد.


217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها