چرا هند سفیر پاکستان را دوباره احضار کرد؟

چرا هند سفیر پاکستان را دوباره احضار کرد؟
سه شنبه 6 مهر 1395 - 21:26

هند پس از کشته شدن هفده نظامی هندی در حمله تروریستی در ایالت جامو و کشمیر، برای دومین بار در این هفته، سفیر پاکستان در دهلی نو را احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ویکاس سواروپ، سخنگوی وزارت امور خارجه هند، گفت که "عبدالله الباسط" سفیر پاکستان را فراخوانده تا اطلاعاتی به وی ارائه دهد که ثابت می کند عناصری که حمله تروریستی 18 سپتامبر را انجام دادند از پاکستان به خاک هند نفوذ کرده بودند.  
سواروپ در پیامی توییتری افزود که معاون وزیر امور خارجه هند حملات تروریستی علیه هند از خاک پاکستان را غیر قابل قبول دانسته است. او افزود مردم منطقه دو مرد را که احتمالا به تروریست ها برای عبور از مرز کمک کرده اند، بازداشت کرده و به پلیس هند تحویل داده اند.  
وزارت امور خارجه هند پیشتر سفیر پاکستان را فراخوانده بود تا به او اطلاع دهد که سازمان امنیت هند تجهیزاتی را یافته که از ارتباط مهاجمان با پاکستان خبر می دهد، تجهیزاتی چون دستگاه های جی پی اس، بمب با نشان  پاکستان، وسایل ارتباطی و غیره. البته اسلام آباد اتهام های مطرح شده مبنی بر مداخله در حملۀ یادشده را رد کرده  و آن را اتهاماتی غیر مسئولانه دانسته است.
206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها