شرط‌ عبدالله صالح برای پذیرش پیشنهاد آمریکا

شرط‌ عبدالله صالح برای پذیرش پیشنهاد آمریکا
شنبه 15 آبان 1395 - 00:30

رئیس جمهور پیشین یمن و رئیس حزب کنگره مردمی تاکید کرد؛ طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا و نقشه راه ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن، پایه و اساس خوبی برای مذاکرات است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، علی عبدالله صالح امروز جمعه در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک در مورد طرح کری و ولد الشیخ نوشت: موارد ذکر شده در طرح مورد توافق چهار کشور غربی و سایر کشورهای خلیج فارس در جده و یا لندن و نقشه راه سازمان ملل مطرح شده توسط اسماعیل ولد الشیخ احمد، پایه خوبی برای مذاکرات است که باید تمامی ابعاد مربوط به توقف تجاوز را کامل کند.

علی عبدالله صالح برای ادامه یافتن مذاکرات شرایطی تعیین کرده و گفت: عملیات نظامی عربستان و تامین هزینه مزدوران و گروه های تروریستی در مناطق مختلف یمن باید متوقف شود زیرا اگر کمک های مالی سعودی ها نبود عناصر تروریستی یاد شده نمی توانستند اقدام به کشتار و غارت و ویرانگری و برهم زدن امنیت و ثبات کنند و حرکت کشتیرانی بین المللی در مهم ترین مناطق جهان یعنی منطقه باب المندب و دریای سرخ را برهم بزنند.

علی عبدالله صالح تاکید کرد :" دشمن در حال ادامه دادن جنگ است."

وی افزود: به نظر می رسد قدرت های متجاوز تصمیم دارند که رنج و محرومیت یمنی ها در ابعاد مختلف زندگی طول بکشد به همین دلیل باید تمامی نیروهای فعال و خیررسان در جامعه یمن با همبستگی و اتحاد با تمامی طرح ها و شیوه ها و انواع اقدامات تجاوزکارانه در تمامی شرایط به رویارویی بپردازند تا دشمن را به عقب نشینی وادار کنند.

همزمان با اظهارات علی عبدالله صالح ، فرستاده سازمان ملل به یمن اسماعیل ولد الشیخ احمد دیروز پنجشنبه در میان نارضایتی مردم این کشور وارد صنعا شد.

209 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها