دروازه‌بان تیم دختران گامبیا در مدیترانه غرق شد (عکس)

دروازه‌بان تیم دختران گامبیا در مدیترانه غرق شد (عکس)
شنبه 15 آبان 1395 - 09:36

دروازه بان تیمِ فوتبال دختران گامبیا، در آرزوی بازی در تیم های اروپایی، به همراه پناه جویان لیبیایی در آب های دریای مدیترانه جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فاطِم جاوارا" دختر 19 سالۀ گامبیایی، تصمیم داشت برای بازی در تیم هایی اروپایی خود را از طریق جزیرۀ لامپیدوزا به ایتالیا برساند، اما آرزوهای این فوتبالیستِ ملی پوش گامبیا، به همراه آرزوهای دیگر پناه جویان، طعمۀ دریا شد.

روزنامۀ گاردین روز جمعه نوشت: «جاوارا، یک سال پیش، برای نخستین بار، در یک بازی دوستانه، تیم دختران گامبیا را در مسابقه با تیم گلاسکو همراهی کرد».
بر اساس اعلام سازمان ملل، اواخر هفتۀ گذشته، یک قایق حامل 239 پناه جو، در مقابل سواحل لیبی، گرفتار طوفانی ناگهانی شد و همگی به جز دو تن از آنان کشته شدند. این همان قایقی است که فاطم جاوارا نیز با آن سفر می کرد.

فاطم جاوارا

"چورو امبرگا"، مربی تیم فوتبال زنان گامبیا، ضمن ابراز تاسف از این واقعه، جاوارا را از بازیکنان تلاشگر تیم توصیف کرد.
مسئولان گامبیا خاطر نشان کردند که جاوارا، در ماه سپتامبر گذشته سفر خود را از طریق بیابان آغاز کرد و خود را به سواحل لیبی رساند تا با شماری از پناه جویان آفریقایی، عازم سواحل ایتالیا شود.
بر اساس آمار سازمان های بین المللی مهاجرت، در سال جاری میلادی، دستکم 4200 پناهجوی آواره از جنگ، به امید رسیدن به آرامش، در مسیر سفر به اروپا، جان خود را از دست دادند.

205

پربیننده ترین خبرها