بسیج عراق: اینجا، 12 کیلومتری موصل است +ویدیو

دوشنبه 17 آبان 1395 - 12:25

ابومهدی المهندس جانشین فرماندۀ بسیج عراق پس از آزادسازی 1400 کیلومتر از اراضی موصل اعلام کرد: اینجا، 12 کیلومتریِ شهر موصل است.

ابومهدی المهندس روز دوشنبه در خطوط مقدم جبهه موصل به خبرنگار شبکه العالم گفت: اینجا، سرزمین موصل است و از اینجا تا شهر موصل و شهر تلعفر چندان فاصله ای نیست.
المهندس تصریح کرد: آن چه داعش و حامیانش اعم از ترکیه و عربستان سعودی در عراق مرتکب شدند، جنایتی در حق عراقی ها و جنایتی در حق منطقه بود، ما آمده ایم تا به امید خدا، داعش را از این سرزمین ریشه کن کنیم.

وی هدفِ بسیج عراق از عملیاتِ موصل را «بازگرداندن مردم، اعم از شیعیان، سنی ها، کردها و ترکمن ها و دیگر اقلیت ها» به خانه هایشان اعلام و تاکید کرد: ما می خواهیم که صلح و آرامش به موصل برگردد و امیدواریم که به برکت امام حسین علیه السلام و ایام سوگواری ایشان، ایزدی ها، شبک ها، ترکمن ها، شیعیان و سنی ها و همه آوارگان موصل، به خانه های خود برگردند و صلح و امنیت، سراسر منطقه را فرا گیرد.

ابومهدی المهندس، تاکید کرد که در عملیات امروز، 1400 کیلومتر از اراضی موصل آزاد شد و بسیج عراق، به 12 کیلومتری شهر موصل و 20 کیلومتری تلعفر رسید.
بسیج عراق، به دستور حیدر العبادی، فرماندۀ کل قوا، دستور یافت که در جبهه غرب، عرصه را بر داعش تنگ کند و محاصرۀ موصل را کامل کند.

205

پربیننده ترین خبرها